GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESOF310 Data Mining Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


İngilizce


Veri madenciligini tanitmak ve kullanimini yayginlastirmak. Genis ölçekli veri tabanlarinda analiz yeteneginin kazandirilmasi. Veri madenciliginde kullanilacak programlarin tanitilmasi ve kullandirilmasi.


DR. NESİBE MANAV MUTLU


1 Veri ve veriyi işlemek için veri madenciliği, metin madenciliği ile ilgili kavram ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur
2 Veri madenciliği süreci hakkında bilgi sahibi olur ve gerekli program araçlarını kullanır.
3 Veri madenciliği uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Sınıflandırma ve kümelemede kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
5 Metin ve kategorik verilerinin sayıllaştırılması süreci hakkında bilgi sahibi olur ve program araçlarını kullanır.
6 Veri madenciliği tekniklerine ve modellerini uygulamalarında kullanabilir.
7 Veri madenciliği yöntemleri geliştirebilir.

Birinci Öğretim


Bulunmamaktadır.


Bulunmamaktadır


Veri madenciliği uygulama alanlarına öğrenir. Veri madenciliği tekniklerine ve modellerini uygulamalarında kullanabilir Veri madenciliği yöntemleri geliştirebilir.Veri madenciliği, büyük ölçekli veriler arasından bilgiye ulaşma, bilgiyi madenleme işidir. Veri Madenciliği Kavramları, Veri Hazırlama Teknikleri, İstatistiksel Öğrenme Teorisi(Naive Bayes) , Kümeleme Metodları (K-Means, hiyerarşik), Karar Ağaçları ve Karar Kuralları, Birliktelik Kuralları


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Veri Madenciliğine Giriş Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri nedir? Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış veri konularının araştırılması
2 Veri Madenciliği Uygulama Alanları ve örnekler Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Büyük Veri, Büyük Verinin Özellikleri, Nesnelerin İnterneti, Veri Bilimi konularının araştırılması.
3 Veri Ambarları Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri tabanı, veri ambarı kavramlarının araştırılması.
4 Veri Madenciliği Süreci Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri Madenciliği Sürecinin literatürde araştırılması.
5 Yöntemler Sınıflandırma, Kümeleme, Birliktelik Kuraları Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerin literatürde araştırılması.
6 Karar Ağaçları ve Sınıflandırma Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerin literatürde araştırılması.
7 Sınıflandırma ve Regresyon Ağaçları Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerin literatürde araştırılması.
8 Vize Sınavı
9 Uygulama Örnekleri Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri Madenciliği uygulamalarının literatürde araştırılması.
10 Kümeleme Analizi Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri Madenciliği uygulamalarının literatürde araştırılması.
11 Kümeleme Yöntemleri Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri Madenciliği uygulamalarının literatürde araştırılması.
12 Uygulama Örnekleri Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Veri Madenciliği uygulamalarının literatürde araştırılması.
13 Metin Madenciliği ve Web Madenciliği Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme Metin Madenciliği ve Web Madenciliği uygulamalarının literatürde araştırılması.
14 Final Sınavı

Textbook1: Data Mining – Concepts, Models, Methods and Algorithms, Mehmed Kantardzic, ISBN:0-471-22852-4 Textbook2: Data Mining , J. Han – M. Kamber, Morgan-Kaufman, Academic Press, 2001, ISBN: 1-55860-901-6



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Bulunmamaktadır


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 1 2 2
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 1 1
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 5 5
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Rapor 1 10 10
Performans 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 156

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 2 1
ÖÇ 2 3 5 2
ÖÇ 3 5 4 5 4 4 5 4 5 4 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 4 2 1 5 2
ÖÇ 5 3 4 5 3
ÖÇ 6 4 5 3 5 4 5 4 5 4 3 4 4 4 4 5
ÖÇ 7 4 3 4 4 3 4 3 4 4 4 4 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek