Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESAH109 | Doğaçlama I | Ders | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Ekibi tanıma ve disiplinle tanışma. Çalışmanın içeriği ve kullanacağı yöntem hakkında soru cevap şeklinde değerlendirme, beklenti ve amaçların saptanması.
Dr. Öğr. Üyesi K. Emre Özerden
Birinci Öğretim
Yok
Etüd ve uygulama örnekleri yapılacaktır. Oyun- oyuncu – oyun yeri – seyirci- etkileşim –iletişim- uygulamalı olarak tatbik edilir. Doğaçlama nedir? Nasıl yapılır? Sınırları var mıdır? Doğaçlamanın önemi öğretilir. Oyun kavramının ve kültürle ilişkisi aktarılır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Isınma setlerinin öğretilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmaları. | Isınma setlerinin öğretilmesi. Tanıma ve tanışma çalışmaları. | ||
2 | Fiziksel Aksiyon Egzersizleri | Fiziksel aksiyon egzersizleri kullanılarak beden kapasitelerinin araştırılması. | ||
3 | Doğaçlama Çalışmaları | Belirli konu ve durumlar üzerinden sözsüz doğaçlama çalışmaları | ||
4 | Sözsüz doğaçlama çalışmaları II | Sözsüz doğaçlama çalışmaları II | ||
5 | Zaman ve mekan değişkenleri üzerinden doğaçlama çalışmaları. | Zaman ve mekan değişkenleri üzerinden doğaçlama çalışmaları. | ||
6 | Sınırlılıklarla üretim yapabilme | Sınırlılıklarla üretim yapabilme | ||
7 | ARA SINAV | |||
8 | Oyun nedir? | Oyun nedir? | ||
9 | Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. | Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi. | ||
10 | Oyun.- oyuncu – oyun alanı üzerinden doğaçlama çalışmaları. Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi | Oyun.- oyuncu – oyun alanı üzerinden doğaçlama çalışmaları. Isınma setlerinin geliştirilmesi ve yeni setlerin eklenmesi | ||
11 | Grup çalışması ve doğaçlamaları ile çatışma merkezli çalışmak | Grup çalışması ve doğaçlamaları ile çatışma merkezli çalışmak | ||
12 | Grup doğaçlamaları ve temel çatışmalar üzerinden tema, önerme ve kurgu | Grup doğaçlamaları ve temel çatışmalar üzerinden tema, önerme ve kurgu | ||
13 | Etkileşim, uyum, dinleme ve anlatım üzerine çalışmalar | Etkileşim, uyum, dinleme ve anlatım üzerine çalışmalar | ||
14 | Final | Tüm çalışmalar üzerine değerlendirme |
Viola Spolin - Tiyatro için Doğaçlama
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 40 |
Performans | 1 | 20 |
Toplam | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 47 | 47 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 |