GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESAH103 Ses ve Konuşma I Ders 1 1 4.00 2.00

Lisans


Türkçe


Öğrencinin düzgün bir Türkçe ile duyulabilir, anlaşılabilir, akıcı ve Oyunculuk öğrencilerinin doğru Türkçe, ses nefes kullanımını sağlamak etkileyici konuşabilmesini sağlamak


Öğretim Görevlisi Şenay Saçbüker Köroğlu


1 - Öğrenci doğru nefes alma tekniklerini öğrenir.
2 Söz söylemenin doğallığı içinde uygun yerlerden nefes almayı öğrenir. -
3 Ses organlarının sesleri doğru çıkarabilecek şekilde eğitilmesinin önemini kavrar
4 Ses kısıklığının ve bozukluğunun ortaya çıktığı durumları kavrar
5 Tek nefeste sesi ileri atmayı öğrenir
6 Tek nefeste söylenen kelime sayısını arttırır
7 Kelimelerin doğru telaffuzunu öğrenir
8 Ara Sınav
9 Ritm Egzersiz ve Uygulamaları
10 Ritmin Nefese Etkisi
11 Ritmin Sese Etkisi
12 Vocal ve Konsonant Çalışmaları
13 Nota Değerleri ve Uygulamaları
14 Değerlendirme ve Sınav

Birinci Öğretim



Yok


Öğrencinin diyaframını, nefesini ve sesini doğru kullanmasını, Türkçeyi düzgün, etkili, akıcı konuşmasını sağlamak için yapılan alıştırmalar.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Öğrencilerle dönem üzerine sohbet. Derslerde nelerin öğrenileceği, nasıl bir yol izleneceği hakkında bilgilendirme Öğrencilerle dönem üzerine sohbet. Derslerde nelerin öğrenileceği, nasıl bir yol izleneceği hakkında bilgilendirme
2 Doğru nefes alma teknikleri; yatarak ve ayakta derin nefes alma, nefesi diyaframda tutma, nefesi ekonomik kullanma egzersizleri Fiziksel gevşeme ve ısınma egzersizleri
3 Doğru nefes alma teknikleri; yatarak ve ayakta derin nefes alma, nefesi diyaframda tutma, nefesi ekonomik kullanma egzersizleri Fiziksel gevşeme ve ısınma egzersizleri
4 Ses açma egzersizleri, Sesi doğru kullanma egzersizleri Ses açma egzersizleri, Sesi doğru kullanma egzersizlerinin doğru uygulanışı
5 Ses açma egzersizleri, Sesi doğru kullanma egzersizleri Fiziksel gevşeme ve ısınma egzersizleri
6 Nefes egzersizleri, Ses açma ve sesi doğru kullanma egzersizleri, Ritm- Tempo egzersizleri Fiziksel gevşeme ve ısınma egzersizleri
7 Ara Sınav
8 Nefes egzersizleri, Ses açma ve sesi doğru kullanma egzersizleri, Kelimelerin doğru telaffuzu ile ilgili egzersizler Ses açma ve sesi doğru kullanma egzersizleri, Fiziksel gevşeme ve ısınma egzersizleri
9 Nefes egzersizleri, Ses açma ve sesi doğru kullanma egzersizleri, Kelimelerin doğru telaffuzu ile ilgili egzersizler Ses açma ve sesi doğru kullanma egzersizleri, Kelimelerin doğru telaffuzu ile ilgili egzersizler
10 Nefes egzersizleri, Ses açma ve sesi doğru kullanma egzersizleri, Türkçede sesli harflerin doğru kullanımı egzersizi Türkçede sesli harflerin doğru kullanımı egzersizi
11 Nefes egzersizleri, Ses açma ve sesi doğru kullanma egzersizleri, Türkçede sesli harflerin doğru kullanımı egzersizi, Türkçede sessiz harflerin doğru kullanımı egzersizi Fiziksel gevşeme ve ısınma egzersizleri
12 Nefes egzersizleri, Ses açma ve sesi doğru kullanma egzersizleri, Türkçede sesli harflerin doğru kullanımı egzerskçede sessiz harflerin doğru kullanımı egzersizi Fiziksel gevşeme ve ısınma egzersizleri
13 Nefes egzersizleri, Ses açma ve sesi doğru kullanma egzersizleri, Türkçede sesli harflerin doğru kullanımı egzersizi, Türkçede sessiz harflerin doğru kullanımı egzersizi Fiziksel gevşeme ve ısınma egzersizleri
14 Final Sınavı

Yıldız Kenter ders notları, Ahmet Levendoğlu ders notları, Matthias Alexander, Kristin Linklater, Nüzhet Şenbay



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 10
Toplam 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Toplam 50
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 1 50 50
Performans 1 48 48
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
ÖÇ 14
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek