Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EILT423 | Tasarımda Sürdürülebilirlik | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, doğrudan endüstriyel ürünler ve endüstriyel üretim süreçleriyle ilgili olan çevre konularına öğrencinin dikkatini çekmek, konuyu meslek etiğinin bir parçası olarak algılamasına yardımcı olmaktır. Ekonomik, sosyal ve ekolojik sürdürülebilirlik prensiplerinin tasarım sürecine katılması pratiğini destekler nitelikteki kuramsal ve uygulamay dönük altyapıyı oluşturmayı hedefler. Ders, genelde ve ekolojik odaklı olarak sürdürülebilirlik kavramını açıklarken, tasarımcı adaylarının ürün tasarımıyla ilişkili olarak alabilecekleri rolleri örnek projeler ve endüstriyel üretimden vaka çalışmaları üzerinden araştırmayı, konumlandırmayı amaçlamaktadır.
Öğr. Gör. Hakan Ergun
1 | Küresel olarak yaşanan çevre sorunlarıyla ilgili genel bilgi sahibi olur. |
2 | Ekonomik, sosyal ve ekolojik sürdürülebilirlik konularıyla ilgili terminolojiye hakim olur. |
3 | Ekolojik sürdürülebilirlik için stratejik tasarım yaklaşımları geliştirir. |
4 | Öğrenciler, sürdürülebilirlik açısından tasarımı eleştirel bir şekilde değerlendirme yeteneği kazanırlar. Mevcut tasarım pratiklerini sorgularlar ve iyileştirme fırsatlarını belirlerler. |
Birinci Öğretim
Yok
Dersin içeriği tasarımla bağlantılı sürüdürülebilirilik konularıyla ilgili kuram, uygulama, tartışmaların sunulduğu film, görsel sunumlar ve okumalardan oluşur. Konunun genel çerçevesini aktarmak üzere ilk haftalarda yoğun olarak önemli belgesel film gösterimleri yapılarak değerlendirme ve izlenim raporları hazırlanır. Ders bir taraftan ednüstriyel üretim süreçlerinin ekolojik duyarlılığı için gerekli teknik ve kuramsal dönüşümle ilgli bilgileri aktarırken diğer taraftan da son 10 yıl içindeki güncel tasarım projelerinin analizi üzerinden kavramsal okumalara odaklanır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin amacının ve tanımının aktarılması | ||
2 | Yerkürenin Ekolojik Dengesi | ||
3 | Küresel Isınma ve Kaynakları | ||
4 | Yerküre, Ekoloji ve Tüketim Döngüsü | ||
5 | `Planned Obsolescence? ve `Perceived Obsolescence? Kavramlarının Tartışılması | ||
6 | Post-endüstriyel topluma geçiş: Sürdürülebilirlik, eko tasarım vb. kavramların açıklanması | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Ürünlerin ekolojisi. Ürün geliştirme süreci ve çevresel faktörler | ||
9 | Life Cycle Assesment: Tasarım süreci ve ürün yaşam döngüsü | ||
10 | Yarıyıl sınavı: Endüstriyel üretimde ekoloji dostu malzemeler | ||
11 | Servis tasarımı ve tasarımda `immaterialization? ve `dematerialization? kavramları | ||
12 | Doğa Kaynaklı Tasarım: `Biomimicry? | ||
13 | Ekoloji vs.tasarım vaka analizleri #1: Design for the other 90% | ||
14 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 6 | 15 | 90 |
Final Sınavı | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |