Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EILT328 | Görsel Kültür | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Tarihi ve sanat eserleriyle birlikte kent kültürüne dair bütün yapılar kültürel hafızayı oluşturmaktadır. Görsel kültür dersinde bakmak yerine GÖRME eyleminin ön plana çıkarılması ve kende, kültüre ait bütün alanların Görsel okumalarını yapabilecek yetenek bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Dr. Öğretim üyesi Murat SOYSAL
1 | Öğrenciler, görsel medyayı etkin bir şekilde okuyabilme ve analiz edebilme yeteneklerini geliştirir. Görsellerin dilini ve sembollerini anlama konusunda yetkinlik kazanırlar. |
2 | Öğrenciler, farklı sanat akımları, sanatçılar ve eserler hakkında temel bilgi edinirler. Estetik kavramlarını anlama ve görsel deneyimleri derinleştirme becerisi kazanırlar. |
3 | Öğrenciler, görsel medya araçlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini geliştirirler. Medya mesajlarının arkasındaki amaçları ve etkilerini anlama konusunda bilinçlenirler. |
4 | Görsel okumalar yapabilmeleri için alan araştırması ve geziler düzenleyerek görsel kültür değerlerinin incelenmesi sağlanacak. Görsel kültür kavramına uygun olarak yapılan bu araştırmalarla ilgili rapor ve metin hazırlamaları sağlanacak. İletişimin bütün alanlarında inceleme ve çalışma yapabilme becerileri kazandırılacak. |
Birinci Öğretim
Yok
Görsel kültürün yaygınlaştırılması, kültür değerlerinin farkına varılması ve milli bir kimlik oluşturmak için toplumsal yapının aktırılmasında bize yol gösteren ve bize kimliğimizi hatırlatan kültürel hafızanın diri tutulması için görsel kültür okumalarının geliştirilmesine ihtiyaç vardır.
Kent, Kültür, Tarih, sanat ve Görsel Kültüre dair bütün malzemenin görsel kültür açısından okunabilmesinin sağlanması. Kente dair görsel sanat ve toplumsal yapıyı temsil eden mekanların ve yapıların anlatıldığı metinlerle konuların daha iyi anlaşılması, bakmakla görmek arasındaki tespit edebilmek.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Görme duyusu, Perspektif | ||
2 | Görsel Kültür, Kent İmgesi | ||
3 | Kitle ve Kültür, Kent ve Kimlik, Kültür Endüstrisi. | ||
4 | "Sihirli Kent İstanbul" ifadesinin kent kültürü ve sanatsal yansımaları | ||
5 | Zarif Bir Selamdır şehrin kelamı | ||
6 | "Buzdan Saraylar Bir parça ateş" | ||
7 | Kültürel Fetih ne Zaman? Kent ve Antropolog | ||
8 | İhap Müzesi ve Kentlilik, Sevginin erdemidir düşünce! | ||
9 | Beşbin kilometrede Anadolu | ||
10 | Kentler, zamansal ve mekansal çağrışım gücüne sahip olan bilişsel, kültürel ve kolektif bir hafızadır. | ||
11 | Dünden bugüne İstanbul bahçeleri | ||
12 | Müztareke Yıllarında İstanbul | ||
13 | Kara kitap ve Şehri İstanbul | ||
14 | Sırageceleri |
Mukadder ÇAKIR, "Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü" Ütopya Yayınevi 2014 Editörler: Suat GEZGİN, Tuğba AKDAL, "İletişim ve Kültür" Eğitim Yayınevi 2017 Suat GEZGİN, Abdülkadir ATİK "Basın Fotoğrafçılığı, 2017
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 25 | 2 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |