Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENMD331 | Management of Emotions | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu derste izlencede belirtilen okumalar ve sınıf içi tartışmalar aracılığıyla duyguların tarihi ve evrimi hakkında öğrencilerde eleştirel bir anlayış geliştirmek amaçlanmaktadır. Öğrenciler dil ve kültürün iletişimde duyguların rolünü ve işlevini nasıl etkilediği hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler kendi ilişkilerinde etkileşim süreçlerini gözlemlemeye teşvik edileceklerdir. Bilimsel makalelerin tartışılması yoluyla, öğrenciler duyguların nasıl evrimleştiğine ve kültürün çeşitli sosyal ortamlarda duyguların ifade edilmesinde nasıl önemli bir role sahip olduğuna dair teorileri keşfedeceklerdir. Ayrıca öğrenciler duygu işi ile ilgili fikirleri anlayacak ve duyguları nasıl düzenleyeceklerini ve yöneteceklerini öğreneceklerdir.
Dr. Öğr. Üyesi Gülden Demir
1 | Öğrenciler duygu ve duygunun tanımını öğrenecek ve duyguların ne olduğu konusunda bir anlayış geliştirir. |
2 | Öğrenciler duyguların tarihi ile ilgili bilgiye sahiptir. |
3 | Öğrenciler, duygusal rejimlere ve topluluklara aşina olur ve tarihsel zaman boyunca duyguların çeşitliliğini ve bunların zamansal ve coğrafi bağlam tarafından şekillendirilme ve şekillendirilme şekillerini anlar. |
4 | Öğrenciler kültürün duyguları nasıl şekillendirdiğini anlar. |
5 | Öğrenciler duygusal deneyime aracılık etme ve şekillendirmede dilin rolünü keşfeder. |
6 | Öğrenciler cinsiyet ve toplumsal cinsiyetin duyguların kişisel sunumuna ilişkin anlayışımızı nasıl etkilediğine dair kapsamlı sorular sorar. |
7 | Öğrenciler duygular ve ekonomi arasındaki bağlantıyı araştırabilir ve öğrenir. |
8 | Öğrenciler duyguların tarihi ve evrimi ile ilgili temel güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur ve anlayış kazanır. |
9 | Öğrenciler bağımsız çalışabilecek ve izlencede yer alan konular hakkında düşünme ve tartışma becerisi gösterir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Duyguların tarihsel gelişimini ele alarak duygu düzenleme ve duyguları yönetme konusunda bilgilendirme yapmaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | ||
2 | Duygular nedir? | ||
3 | Duyguların Yeri I: Duyguların tarihi nedir? | ||
4 | Duygusal Rejimler ve Topluluklar | ||
5 | Duyguları Yeri II: Kültür ve Duygu Kavramları | ||
6 | Duyguların Yüz İfadeleri | ||
7 | Duyguları Yeri III: Psikoloji ve Duygular | ||
8 | Duygu: Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet | ||
9 | Dil ve Duygu İşi | ||
10 | Duygu ve Ekonomi | ||
11 | Duygu Düzenleme | ||
12 | Bedenlenmiş Duygular ve Dijital Dünya I | ||
13 | Bedenlenmiş Duygular ve Dijital Dünya II | ||
14 | Genel Değerlendirme |
Michael Lewis, Jeanette Haviland-Jones, & Lisa Barrett, eds., Handbook of Emotions, 3rd edition, The Guilford Press, 2010.; Wilce, James M. 2009. In Language and emotion. Volume 25: Cambridge University Press.; Robert Frank, Passions Within Reason: The Strategic Role of the Emotions, W.W. Norton & Co., 1988; Abu-Lughod, L., Lutz, C. A., 1990, Language and the Politics of Emotion, New York, Cambridge University Press, pp. 1-23.; Raymond Williams. 1977. “Structures of Feeling,” Marxism and Literature (Oxford: Oxford University Press, pp. 128-35.; Hochschild A. 1983. The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling. Berkeley: University of California Press pp. 3-23.; Hochschild, Arlie Russell. 1979. Emotion work, feeling rules, and social structure. American journal of sociology 85(3): 551-575.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Soru-Yanıt | 12 | 3 | 36 |
Gözlem | 1 | 2 | 2 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |