GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EBUS423 Brand Management Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilere 7 Adımda Markalaşmanın basamaklarını Türkiye ve Yurt Dışında yaşanmış gerçek örneklerle aktarmaktır. Aynı zamanda bu ders yeni ürün inovasyonu, yeni ve var olan markaların nasıl oluşturulacağı konusunda öğrencilere yeni fikirler vermektir.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Çiçek


1 Marka Oluşturmak (14 hafta )
2 Marka Pazarlama Planı
3 Başarılı Markaların Gerçek Yaşam Hikayeleri (Türkiye ve Uluslararası Pazardan Örneklerle )
4 Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? En iyi pazarlama ve iletişim planları nasıl geliştirilir? Ürün ve Marka Portföyü nasıl oluşturulur? Marka Yönetim Ekiplerinin hedeflerine ulaşması nasıl sağlanır?

Birinci Öğretim



Yok


Marka Yönetimi, Reklam, Ürün Geliştirme, Dağıtım, Fiyatlandırma, Ticaret ve Tüketici Promosyonları, Konumlandırma, Farklılaştırma, Marka Karlılığı, Tüketici Trendleri, Pazarlama Planı, Yaratıcı Strateji Özeti vb kavramlar hakkında öğrencileri eğitmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Marka Yönetimine Giriş -Tanımlar
2 7 Adım da Markalaşma; Marka Müdürlerinin Rolü
3 1.Adım) Konumlandırma & Marka Anatomisi Marka İncelemesi: Marlboro Ödev-1 (Marka Anatomisi)
4 1.Adım)Farklılaşma ve Pazar Analizi Örnek vaka(Çamaşır deterjanı ) Ödev-2 ( Marka Konumlandırma Belgeleri )
5 Örnekler: P&G
6 2. Adım) Ürün Geliştirme & Fiyatlandırma Örnek vaka (Araba ve Otel sektörleri )
7 vize sınavı
8 3.Adım) Reklam, USP, Reklam Teknikleri Örnek vaka (Zeytin Yağı / Deterjan )
9 4.Adım Promosyon teknikleri ve stratejileri Örnek ( CP Diş Macunu)
10 5. Adım ) Dağıtım ve Pazarlama Kanalları Örnek ( Sigara )
11 6.Adım) Tüketici Sadakati ve Trendleri
12 7. Adım) Marka Karlılığı ve Gelecek Planı, Marka Finansal Planları
13 Uluslararası Pazardaki Türk Markaları Örnek
14 Final



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
Takım/Grup Çalışması 1 10 10
Alan Çalışması 1 10 10
Beyin Fırtınası 1 10 10
Bireysel Çalışma 5 5 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 5 5 25
Performans 1 10 10
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek