GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ETMT433 Tekstillerin Koruma ve Sergileme Yöntemleri Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı;, bir tekstil ülkesi olarak müzelerimizde sahip olduğumuz tarihi tekstillerimizin, halı, kilim gibi kültürel varlıklarımızın önemini kavratmak, daha sonraki nesillere ulaşmasının önemi ve anlamı anlatmak, tekstil eserlerini koruyabilmek, restore edebilmek için uluslararası düzeye ulaşmış laboratuvarlarda kullanılan en son yöntemleri araç ve gereçleri tanıtmaktır.


Prof. Dr. Hülya TEZCAN


1 Tekstil eserlerimizin tarihsel, fiziksel ve estetik bütünlüklerinin korunması gereğini açıklayabilme
2 Tahrip olmuş eserlerdeki fiziksel, kimyasal ve biyolojik bozulmaları sınıflandırabilme
3 Tekstilleri depolama ve sergilemelerde dikkat edilecek konuları açıklayabilme
4 Teorik olarak lif analizi, boyarmadde analizi, ışık haslığı testi ile nem ve Ph tespitinin yapılma aşamalarını ifade etme

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders, konservasyon kavramının tanıtmak, tarihi tekstil ürünlerindeki konservatif işlemler hakkında bilgi vermek ve bu amaçla çeşitli uygulamalar yaptırmak gibi konuları içerir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tekstilleri Koruma Yöntemleri- KAYIT
2 Tekstillerin İklim Kontrolü- ÇEVRE
3 Tekstile Yapılan işlemler-1 TEMİZLİK
4 Tekstile Yapılan işlemler-2 DEPOLAMA
5 Tekstile Yapılan işlemler-3 SERGİLEME
6 Hanedan Türbelerindeki Sanduka Örtülerinin Onarım Aşamaları
7 Tekstil Eserlerinin Konservasyon ve Restorasyon Aşamaları
8 Hanedan Türbelerinde Bulunmuş Kaftanlar
9 Vize Sınavı
10 Eskimiş Sanduka Örtülerinin Yerinden Taşınması
11 Mihrişah Sultan Türbesinin Sanduka Örtülerinin Konservasyonu
12 Sanat Eserleri Üzerindeki İlk Değerlendirmeler
13 Onarılacak Tekstiller Üzerinde Yapılacak Testler
14 Tekstillerin Konservasyonu
15 Dersin genel tekrarı

Harold F.Mailand and Dorothy Stites Alig, Preserving Textiles, A Guide for Nonspecialist Indianapolis Museum of Art, 1999



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 143

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24
ÖÇ 1 3 2
ÖÇ 2 3 3 3 3
ÖÇ 3 4 3
ÖÇ 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek