GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ETMT429 Moda Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans



Endüstri devrimine kadar olan süreçte aslında bir moda olgusundan bahsedemeyiz. Çünkü bu süreç simge toplumlarının giyim kuşam anlayışını içerir. Bu bağlamda çeşitli kabileler, topluluklar ve onların bağlı bulunduğu yöneticilerin (Bey, kabile şefi, kral, padişah vb..) giyim kuşamları yaşadıkları coğrafyadan temin ettikleri malzemeler, ve daha çok inançlar doğrultusunda gelişmiştir. Burada denilmek istenen insanların endüstri devriminden sonra gelişen yeni kentsel yaşam koşullarına göre beliren giyim kuşam anlayışlarına yanıt vermek moda olgusu ile mümkün olmuştur. Moda üretim ve tüketim ilişkisinde belirli aralıklarla değişimi öngörerek tekstil pazarının vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Bu bağlamda bizler moda olgusunu endüstri devriminden sonraki hali ile ele alacağız.


Öğr. Gör. Ferhat Dumanlı


1 Pazarlamanın 4P kapsamında tüm çalışmalarını yakından gözlemleyebilir.
2 Moda perakende yapısını tanır.
3 Moda tüketicisinin markalardan beklentilerini tahlil eder.
4 Moda tutundurma kampanyaları süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


-


Endüstri devrimine kadar olan süreçte aslında bir moda olgusundan bahsedemeyiz. Çünkü bu süreç simge toplumlarının giyim kuşam anlayışını içerir. Bu bağlamda çeşitli kabileler, topluluklar ve onların bağlı bulunduğu yöneticilerin (Bey, kabile şefi, kral, padişah vb..) giyim kuşamları yaşadıkları coğrafyadan temin ettikleri malzemeler, ve daha çok inançlar doğrultusunda gelişmiştir. Burada denilmek istenen insanların endüstri devriminden sonra gelişen yeni kentsel yaşam koşullarına göre beliren giyim kuşam anlayışlarına yanıt vermek moda olgusu ile mümkün olmuştur. Moda üretim ve tüketim ilişkisinde belirli aralıklarla değişimi öngörerek tekstil pazarının vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Bu bağlamda bizler moda olgusunu endüstri devriminden sonraki hali ile ele alacağız.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINI İNCELEMEK
2 PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINI İNCELEMEK
3 ÜRÜN OLUŞTURMA VE MARKA ÇALIŞMALARINI İNCELEMEK
4 ÜRÜN OLUŞTURMA VE MARKA ÇALIŞMALARINI İNCELEMEK
5 ÜRÜN OLUŞTURMA VE MARKA ÇALIŞMALARINI İNCELEMEK
6 FİYATLANDIRMA ÇALIŞMALARINI İNCELEMEK
7 FİYATLANDIRMA ÇALIŞMALARINI İNCELEMEK
8 DAĞTIM KANALLARINI TANIMAK VE İNCELEMEK
9 ARA SINAV
10 DAĞITIM KANALLARINI TANIMAK VE İNCELEMEK
11 TUTUNDURMA ÇALIŞMALARINI TANIMAK VE İNCLEMEK
12 TUTUNDURMA ÇALIŞMALARINI TANIMAK VE İNCLEMEK
13 Türk Hazır Giyim sektörü Moda pazarlama Yapısı ve Stratejilerini İncelemek
14 Türk Hazır Giyim sektörü Moda pazarlama Yapısı ve Stratejilerini İncelemek
15 Dersin genel tekrarı

Fashion Marketing(Hines,T),Moda Tasarımı(Jones,S), Moda kültür ve kimlik(Davis,F),Moda tasarımında iş kurma rehberi(Gelhar,M),Retail Marketing(Omar,O) Retailing (Harris,F& O'brien, L),Desing,Display and Visual Merchandising(Tucker,J)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Sunma 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 138

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24
ÖÇ 1 5 4 4 4 5 5 5 5 3 4 2 4 4 5 4 4 5 4 4 1 5 4 2 4
ÖÇ 2 5 5 4 4 5 4 5 4 3 4 2 4 4 5 4 4 5 4 4 1 5 4 2 4
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek