Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESOS433 | Engellilere Yönelik Sosyal Hizmet | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı engelli bireylerle sosyal hizmet müdahalesinde kullanılacak bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dr. Öğr. Üyesi Betül Çolak
1 | Engellilik kavramını ve türlerini açıklar. |
2 | Engellilik türlerine göre engelli bireylerin yaşadığı sorunları açıklar. |
3 | Engelli bireylerin yaşadığı sorunlara duyarlılık geliştirir. |
4 | Engellilere yönelik sosyal politikaları ve yasal düzenlemeleri açıklar. |
5 | Engelli sorunlarına hangi sosyal hizmet müdahalelerinin yapılabileceğini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Bu dersin içeriğini engellilik kavramının ulusal ve uluslararası tanımları, engellilik türleri ve bu türlere göre engelli bireylerin ihtiyaçları, engelli bireylerin yaşadıkları sorunlar, bu sorunların çözümüne ilişkin geliştirilen yasal düzenleme ve politikalar ile engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamaları ve hizmet veren kurum ve kuruluşlar oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin ve kaynakların tanıtımı | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
2 | Engelliliğin tanımları, engelliliğin sınıflandırılması, engelliliğin nedenleri | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
3 | Engelliliği ele alan modeller: Medikal ve Sosyal model | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
4 | Engelliliğin türleri: Zihinsel engellilik ve ihtiyaçlar | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
5 | Engelliliğin türleri: Ortopedik engellilik ve ihtiyaçlar | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
6 | Engelliliğin türleri: İşitme-Dil ve Konuşma Engeli ve ihtiyaçlar/ Görme Engeli ve ihtiyaçlar | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
7 | Dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu ve öğrenme güçlüğü | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
8 | Vize Sınavı | Literatür Tarama | |
9 | Engellilikle ilgili yasal düzenleme ve politikalar | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
10 | Engellilerin yaşadığı sorunlar | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
11 | Engellilerin yaşadığı sorunlar | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
12 | Engellilere yönelik sosyal hizmet müdahalesi ve uygulamalar | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
13 | Engellilere yönelik sosyal hizmet müdahalesi ve uygulamalar | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
14 | Engellilere hizmet veren kurum ve kuruluşlar | Anlatım, Tartışma | Literatür Tarama |
- Altuntaş, B., Atsü Topçuoğlu, R. (2016). Engelli Bakımı: Sosyal Bakım ve Kadın Emeği, Nika Yayınevi. - Aykara, A. (2019). O Mutluysa Herkes Mutlu Zihinsel Engelli Kardeşe Sahip Olmak, Nika Yayınevi. - Genç, Y. (2015). Engellilerin Sorun ve Beklentileri, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 35(2), 65-92. - Küçükali, A. (2015). Engellilere Uygulanan Sosyal Yardımlar, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 35, 100-115 - Tekindal, M., Attepe Özden, S. (2017). Özel Eğitim alanında Sosyal Hizmet Uygulamaları, başkent Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2), 186-203. - Metin, B. (2017). Engellilere Yönelik Sosyal Politikalarda Yerel Yönetimlerin Rolü: Keçiören Belediyesi Örneği, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 320-344.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bu dersin stajı yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı | 7 | 5 | 35 |
Ev Ödevi | 9 | 9 | 81 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |