GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESGY403 Sağlık İletişimi Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Dersin temel amacı sağlık iletişiminin tanımı ve uygulama alanlarını kavramaktır. Bu amaç doğrultusunda yeni medya ile ilgili kuramsal bilginin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Banu N. İçağasıoğlu Altun


1 İletişim biliminin temel süreçlerini bilir.
2 Sağlık iletişimi hakkındaki kuramsal bilgiye sahip olur
3 Sağlık iletişiminin diğer disiplinlerle olan ilişkisini kavrar
4 Sağlık iletişiminin dünyadaki ve Türkiye'deki gelişimini kavrar
5 Sağlık iletişimi kampanyasında hedef kitle belirleme kriterlerini ve kampanya yaratım sürecini bilir
6 Kamu sağlığını ilgilendiren konularda sağlık iletişiminin önemi hakkındaki teorik ve pratik bilgiyi bilir

Birinci Öğretim


Yok


Öğrenciler sağlık iletişimi kampanyalarının özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar


Dersin içeriğini iletişimin temel kavramları, iletişim sürecinin özellikleri ve bu süreçlerin sağlık iletişiminin gelişimi üzerindeki etkisi oluşturmaktadır. Bununla birlikte ders içeriğinde sağlık iletişiminin dünyada ve Türkiye'de gelişim süreci ve bu sürecin kamu sağlığının korunmasındaki rolü incelenmektedir. Ayrıca sağlık iletişimi kampanya yaratım süreci ve hedef kitle belirleme yöntemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İletişimin tanımı, iletişimin özellikleri, iletişimin fonksiyonları, iletişimin temel unsurları
2 İletişimin temel unsurları olan kaynak, alıcı, kanal ve mesajın özellikleri. İletişimin temeli olan kodlama ve kod açmanın tanımlanması ve sağlık iletişimi bağlamında önemi
3 Sağlık iletişiminde etkin dinlemenin önemi
4 Sağlık iletişiminin kuramsal gelişimi
5 Sağlık iletişiminin faktörleri
6 Sağlık iletişiminin Türkiye'de gelişimi
7 Sağlık iletişimi kampanya hazırlama süreci
8 Vize sınavı
9 Sağlık iletişiminde eylem adımları
10 Sağlık iletişimi kampanyasında planlama aşamasının önemi ve adımları
11 Sağlık iletişiminde hedef kitle tanımı ve özellikleri
12 Sağlık iletişiminde hedef kitlenin unsurları
13 Sağlık iletişimi kampanyalarında hedef kitleyi etkileyen sosyo demokrafik, psikoloji ve sosyolojik unsurlar
14 Sağlık iletişiminde kamu sağlığının önemi ve kamu sağlığı ile ilgili kampanyalarda hedef kitlenin belirlenmesi
15 Final sınavı

Makale: 1. Koçak, A., & Bulduklu, Y. (2010). Sağlık iletişimi: yaşlıların televizyonda yayınlanan sağlık programlarını izleme motivasyonları. Selçuk İletişim, 6(3), 5-17. 2. Avcı, K., & Avşar, Z. (2014). Sağlık iletişimi ve yeni medya. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (39). Kitap: 1. Okay, A. (2014). Sağlık İletişimi, Derin Yayınları, İstanbul. 2. Okay A. Sağlık İletişimi, Açık Öğretim Ders Notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 5 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 5 50
Okuma 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4 5 3
ÖÇ 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 4 3 3
ÖÇ 5 5 5
ÖÇ 6 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek