Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMIM431 | Gayrimenkul Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Gayrımenkul geliştirmede mimar, işveren, yapı sahibi, kullanıcı, kamu kurumlarının rol ve ihtiyaçlarını belirleme ve anlama konusunda mesleki sorumluluğun geliştirilmesi. Gayrımenkul piyasasındaki temel kavramları anlama ve yorumlama becerisine sahip olma. Yasal sorumluluklar, mesleki etik, toplum refahı konularında bilgi sahibi olma ve bu konudaki mimar sorumluluklarını anlama ve yerine getirme becerisi kazanma. Proje yönetimi kavramlarını temel düzeyde anlama ve kullanma becerisi kazanma.
Dr. Öğr. Üyesi Gülşen ALTINSOY
1 | Gayrımenkul geliştirmede mimar, işveren, yapı sahibi, kullanıcı, kamu kurumlarının rol ve ihtiyaçlarını belirleme ve anlama konusunda mesleki sorumluluğun geliştirilmesi. |
2 | Gayrımenkul piyasasındaki temel kavramları anlama ve yorumlama becerisine sahip olma. |
3 | Yasal sorumluluklar, mesleki etik, toplum refahı konularında bilgi sahibi olma ve bu konudaki mimar sorumluluklarını anlama ve yerine getirme becerisi kazanma. |
4 | Proje yönetimi kavramlarını temel düzeyde anlama ve kullanma becerisi kazanma. |
5 | Finansal yönetim, iş, zaman, risk yönetimi ve uygulamaları etkileyen faktörleri anlama. |
6 | Gayrımenkul geliştirme konusundaki ulusal ve uluslararası trendler konusunda fikir sahibi olma. |
Birinci Öğretim
Yok
Gayrımenkul geliştirme sürecine ilişkin menkul, gayrımenkul, yatırım, yatırım projesi, süreç aktörleri, arsa, arazi, rant, yatırım stratejileri, mülkiyet, fizibilite, iş planı vb. temel kavramlar, arazi yönetimi ilkeleri, bir yatırım projesi olarak gayrımenkul geliştirmede proje yönetimi yaklaşımlarının uygulanması, geliştirme sürecinde aktörler, gayrımenkul geliştirmede risk yönetimi, yasal süreçlerin izlenmesi, sözleşme yönetimi ilkeleri, pazarlama yaklaşımları, gayrımenkul geliştirmede ekonomik etkenler, kentsel dönüşümün gayrımenkul geliştirme üzerindeki etkileri, gayrımenkul geliştirmede trendler ve sürdürülebilirlik.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Gayrimenkul Geliştirme konusuna giriş – Sektörel fuarlar ve organizasyonlar - Ticari bir gayrimenkul hayata geçirilirken, Pazar Araştırması ve Arsa Seçim Süreci | ||
2 | Stratejik Planlama, Fonksiyon Belirleme, Risk Yönetimi - En iyi kullanım analizi ve mağaza karması seçimi ile stratejiyi geliştirme(Pazar analizi, konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler, çelişkiler ve sonuçları) | ||
3 | İhtiyaç Özeti, Konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler – Bir örnek ticari gayrimenkul projesi üzerinde öğrencilerin katılımı ile gerçekleşecek Beyin Fırtınası Çalışması | ||
4 | Fizibilite süreci (Eksiksiz bir fizibilite nasıl olur ve gayrimenkul projesinin hayata geçirilmesindeki önemi nedir?) | ||
5 | Konsept tasarım süreci (konsept tasarım ve enerji verimliliği ilişkisi) - Sürdürülebilir Konsept | ||
6 | Entegrasyon Yönetimi; 1. Kent ölçeğindeki çeşitli buluşma noktalarının akışının gayrimenkul projesine yansıtılarak projenin şehir ile bağlantısının kurulması. 2. Konsept Tasarım, Uygulama projeleri ve “shop drawing” süreçlerinin entegrasyonu | ||
7 | Sözleşme Yönetimi, Anlaşmazlıların Çözümlenmesi, İlişki Yönetiminin anlatılması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Uygulama Tasarımı Sürecinin Entegrasyonu – Sürdürülebilir Tasarım Yönetimi, Teknik Proje Yönetimi, Mühendislik projeleri ile koordinasyonu konularının açıklanması örnekler üzerinden anlatılması | ||
10 | Atölye – Öğrencilerin katılımı ile gerçekleştirilecek olan atölyenin amacı sözleşme sürecinden inşaat sürecine kadar gerçek hayatta yaşananlara dair farkındalık kazandırmaktır. Atölye öğrencilerin katılımının yanı sıra sektörde aktif rol alan misafir mimarlar ve tasarım stüdyosu öğretmenlerinin katılımı ile gerçekleştirilecektir. | ||
11 | İnşaat süreç yönetimi (İnşaat ve yapım sürecindeki riskler, yaşananlar ve sonuçları) Şantiye yaşamından örneklemeler anlatılacaktır. | ||
12 | Açılış & devir teslim süreci (Pazarlama, satış, kiralama ve işletmeye alma süreçlerinin entegrasyonu) | ||
13 | Açılış & devir teslim süreci (Pazarlama, satış, kiralama ve işletmeye alma süreçlerinin entegrasyonu) ve Açıldıktan sonraki sürecin yönetimi | ||
14 | Dönem boyunca işlenen konuların tekrar edilmesi (Şirketler, profesyoneller, patronlar, danışmanlar ve sektörün diğer oyuncularının görevleri, uluslararası ve yerli şirketlerdeki farklı yaklaşımlar ve sonuçlar) | ||
15 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |