Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD433 | Sosyal Medya ve Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı sosyal medya ve yönetimi ile ilgili yeni medya kuramı, sosyal ağlar olgusu ve tarihi, tüketim, tüketici davranışı, tüketim kültürü, benlik sunumu, kişisel imaj, sanal ve arttırılmış gerçeklik, yapay zekâ, bağımlılık, gözetim toplumu, dijital diplomasi, endüstri ve etik kavram ve tanımları ile uygulama alanlarını kavramaktır. Bu amaç doğrultusunda sosyal medya ve yönetimi ile ilgili kuramsal bilginin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Gülsün Bozkurt
1 | Sosyal medya ve yönetimi ile ilgili temel süreçlerini bilir. |
2 | Sosyal medyanın tarihsel süreci, gelişimi ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Sosyal medya hakkındaki kuramsal bilgiyi detaylı bir şekilde kavrar. |
4 | Sosyal medyayı dijital iletişim bağlamında açıklar ve diğer ilgili disiplinlerle bağlantısını kurar. |
5 | Sosyal medya ve yönetimi ile ilgili yeni medya kuramı, sosyal ağlar olgusu ve tarihi, tüketim, tüketici davranışı, benlik sunumu, kişisel imaj, sanal ve arttırılmış gerçeklik, yapay zekâ, bağımlılık, gözetim toplumu, dijital diplomasi, endüstri ve etik kavram ve tanımları ile uygulama alanlarını kavrar ve sosyal medyanın kullanıcılar üzerindeki etkisini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrenciler sosyal medya ve yönetimi ile kavram, kuram ve uygulamaları hakkında bilgiye sahip olarak yeni ve sosyal medyadaki kişisel, kurumsal, siyasal, simgesel, kültürel ve ekonomik uygulamalar hakkında farkındalık geliştirir.
Dersin içeriğini sosyal medya ve yönetiminin temel kavram, kuram ve uygulamalarının yeni ve sosyal medyadaki iletişim bağlamındaki etkisi oluşturmaktadır. Bununla birlikte ders içeriğinde sosyal medya ve yönetimi ile yeni ve sosyal medya uygulamalarının kullanıcılar üzerindeki etkisinin rolü de incelenecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tasarımının ve İçeriğinin Paylaşılması | Düz anlatım. | Yok. |
2 | Medyanın Gelenekselden Yeni Medya Kuramına Gelişim Ve Dönüşüm Süreci ve Yeni Medya Kuramı. | Düz anlatım. Tartışma. | Yok. |
3 | Sosyal Medya Kavramı ve Olgusu ile Sosyal Ağlar Tarihi | Düz anlatım. Tartışma. | Ön okuma. |
4 | Tüketim Toplumu ve Tüketici Davranışı ile Sosyal Medyanın Tüketici Davranışı Üzerine Etkileri | Düz anlatım. Soru cevap. | Yok. |
5 | Sosyal Medyada Benlik Sunumu | Düz anlatım. | Yok. |
6 | Sosyal Medyada Kişisel İmaj Yönetimi ve Unsurları | Düz anlatım. Görsel sunu. Tartışma | Yok. |
7 | Sanal, Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik | Düz anlatım. Tartışma | Yok. |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sosyal Medya Bağımlılığı | Düz anlatım. Soru cevap. Tarışma | Yok |
10 | Sosyal Medya ve Dijital Diplomasi | Düz anlatım. Soru cevap. | Yok. |
11 | Sosyal Medya ve Yapay Zekâ | Görsel sunu. Tartışma | Yok. |
12 | Sosyal Medya ve Gözetim Toplumu | Düz anlatım. Soru cevap. | Yok. |
13 | Sosyal Medya Endüstrisi | Görsel sunu. Tartışma Soru cevap. | Araştırma- inceleme. |
Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, drl. Binark, M. İstanbul Ayrıntı Yayınları; Christian Fuchs, Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş (2020). Nota Bene Yay. Jenkins, H., Ford, S. ve Green, J. (2013). Spreadable Media: Creating Value and Meaning A Networked Culture, New York University Press, New York and London. Manufactured in the United States of America; 6-Kawasaki, G. ve Fitzpatrick, P. (2015). Sosyal Medya Sanatı, çev: Benveniste, M. İstanbul: MediaCat Kitapları Flew, T. (2008). New Media: An Introduction, Oxford University Press, Australia& New Zealand. Printed in Hong Kong bySheckWashTong Printing PressLtd; Manovich, L. (2001). The Language of New Media, USA: The MIT Press; McLuhan, M ve Powers, B. R. (1992). The Global Village, Oxford University
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 |