Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EICT304 | İç Mekanda Sürdürülebilir Tasarım | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Hepimizin bildiği gibi gerek canlılardan ve gerekse cansızlardan meydana gelen yerel ve küresel ekosistem üzerinde mimarlığın doğrudan etkisi vardır. Herhangi bir yapı varolduğu süre içerisinde, yerel ve küresel çevreleri etkilemektedir. Diğer bir ifadeyle yapı inşa edildikten sonra çevre ile uzun süreli bir etkileşim içine girmektedir. Bu nedenle mimarlar; sürdürülebilir çevreler tasarlamaktan sorumludur. Bu doğrultuda söz konusu ders “Sürdürülebilirlik” mefhumunun her açıdan ele alınması ve “Tasarımda Sürdürülebilirlik” hususunun etraflıca incelenmesi kapsamında; öğrencilere yapay çevrelerde insanın yaşam konforuna doğrudan veya dolaylı olarak tesiri olan ve yapılarda enerji tüketimini etkileyen faktörlerin arkasında yatan fiziksel süreçleri ve onları kontrol etmemizi sağlayan alternatifli uygulamaları, bahse konu uygulamaların yalnızca ekolojik anlamında değil, soyo-kültürel ve ekonomik anlamında sürdürülebilirliğini anı zamanda ekonomik, kaynakların korunması, ekosistemin korunması, kaynakların korunmasını anlatmayı hedeflerken, aynı zamanda tüm bu süreçleri kapsayan tasarımda sürdürülebilirliği oluşturan bileşenlerin bir bütünlük içerisinde ve örneklerle anlatılması hedeflenmiştir. Bu kapsamda; derste edinilen bilgiler doğrultusunda, öğrencilerin ileride gerçekleştirecekleri tasarım projelerinde, sürdürülebilirlik konusunu göz önünde bulundurmalarına yönelik altyapılarının oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Engin SEVİMLİ
1 | Temel matematik, fen ve mühendislik bilgilerini mimari tasarım alanına uygulayabilmek. |
2 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulama becerisi |
3 | Mimarlık alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek |
4 | Tasarımın çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlikle ilişkisini dikkate alma ve bu alanda proje ve araştırma becerisi edinme |
5 | Sürdürülebilir mimarinin kökenleri ve boyutları hakkında bilgi sahibi olma |
6 | Mimarlıkta sürdürülebilirlik üzerine geliştirilen akademik ve profesyonel çalışmaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Mimarlıkta çevreci yaklaşımlar ve çevre sorunlarından başlayarak, çevre duyarlılığının önemini aktararak, çevreci yaklaşımların tarihsel bağlamına değinerek, çevre tartışmalarının ikilemlerini araştırarak ve bu bağlamda sürdürülebilirlik düşüncesini sorgulayarak başlamaktadır. Sürdürülebilir mimarlığın kavramsal çerçevesi incelenmekte ve bu bağlamda öğrencilere farklı araştırma alanları, yöntemler sunulmaktadır. Burada sürdürülebilir mimarlığın ekolojik, ekonomik ve toplumsal boyutu gerek uluslararası gerekse de ulusal örnekler üzerinden incelenecektir. Ayrıca kent ölçeğinde ekoloji adına yapılabilecekler özellikle gelişmekte olan ülkeler bağlamında örnekler üzerinden tartışılacaktır. Sürdürülebilir mimarlık düşüncesi üzerinden gerek kuramsal yaklaşımlara gerekse de mevcut uygulamalara eleştiriler getirilecektir. Bu bağlamda öğrencilerden farklı yaklaşımlara ilişkin araştırmalar yürütmeleri istenecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi, yönteminin ve yürütülme biçiminin aktarılması | ||
2 | Çevre kavramının tanımı, çevre sorunlarının ortaya çıkış nedenleri, çevreci yaklaşımların tarihsel süreci | ||
3 | Çevreci akımlar, mimarlık ve çevrecilik kurgusu | ||
4 | Kavramsal çerçevede sürdürülebilirlik, sürdürülebilirlik kavramına genel bakış (ödev) | ||
5 | Yapılı çevre, mimarlık ve sürdürülebilirlik kurgusu | ||
6 | Sürdürülebilir yapı tasarım prensipleri, stratejiler ve yöntemler I (ödev ve öğrenci sunuşları) | ||
7 | Sürdürülebilir yapı tasarım prensipleri, stratejiler ve yöntemler II (ödev ve öğrenci sunuşları) | ||
8 | Sürdürülebilir yapı tasarım prensipleri, stratejiler ve yöntemler II devamı (vize ödev teslimi hakkında bilgilendirme) | ||
9 | Vize | ||
10 | Sürdürülebilir enerji kaynakları | ||
11 | Sürdürülebilir yapı tasarım uygulamalarına ilişkin yurtiçinde ve yurtdışında gerçekleştirilmiş proje örneklerin irdelenmesi | ||
12 | Sürdürülebilir tasarımlara ilişkin öğrenci sunuşları | ||
13 | Sürdürülebilir tasarımlara ilişkin öğrenci sunuşları | ||
14 | Sürdürülebilir tasarımlara ilişkin öğrenci sunuşları | ||
15 | Sürdürülebilir tasarımlara ilişkin öğrenci sunuşları (final ödev teslimi hakkında bilgilendirme) | ||
16 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Performans | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 141 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 |