GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EICT309 Yeniden İşlevlendirme Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans



Öğrencilere mevcut yapıların yeni fonksiyonlarla kullanılabilir hale getirilmesi sürecinde gerekli olan bilgi, beceri ve anlayışı kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere yeniden işlevlendirme projelerinin tasarım, planlama ve uygulama aşamalarında rehberlik etmeyi hedefler. Aynı zamanda, sürdürülebilirlik ve tarihi ve kültürel mirasın korunması gibi konuları da ele alarak öğrencilerin bilinçli ve etik bir şekilde yeniden işlevlendirme projeleri geliştirmesine yardımcı olur.


Öğr. Gör. Edanur Özcan


1 Yeniden İşlevlendirme İlkeleri: Öğrenciler, mevcut yapıların yeni fonksiyonlarla uyumlu hale getirilmesi için gerekli olan tasarım ilkelerini anlayacak ve uygulayabilecektir.
2 Analitik Yetenekler: Öğrenciler, mevcut yapının yapısal, teknik ve tarihi analizini gerçekleştirerek yeniden işlevlendirme potansiyelini değerlendirebilecek ve kararlarını bu analizlere dayandırabilecektir.
3 Sürdürülebilirlik: Öğrenciler, yeniden işlevlendirme projelerinde sürdürülebilirlik prensiplerini uygulayarak enerji verimliliği, çevresel etkiler ve malzeme seçimi gibi faktörleri dikkate alabilecektir.
4 Tarihi ve Kültürel Mirasın Korunması: Öğrenciler, yeniden işlevlendirme projelerinde tarihi ve kültürel değerleri koruma ilkelerine uygun olarak çalışabilecek ve mevcut yapıyı modern gereksinimlerle uyumlu hale getirirken önemli tarihi unsurları koruyabilecektir.
5 Proje Planlama ve Sunumu: Öğrenciler, yeniden işlevlendirme projelerini etkili bir şekilde planlayabilecek, bütçe ve kaynak yönetimi yapabilecek ve projelerini profesyonel bir şekilde sunma becerisine sahip olabilecektir.

Birinci Öğretim


-


-


Bu ders, öğrencilere mevcut yapıların yeni fonksiyonlarla kullanılabilir hale getirilmesi sürecinde gereken bilgi, beceri ve anlayışı kazandırmayı amaçlar. Ders, yeniden işlevlendirmenin tanımı ve önemiyle başlayarak tasarım yaklaşımlarını, araştırma ve analiz yöntemlerini, sürdürülebilirlik ve tarihi mirasın korunması konularını kapsar. Ayrıca, finansal ve yönetimsel konuları ele alır ve öğrencilerin yeniden işlevlendirme projelerini sunma ve değerlendirme becerilerini geliştirmeyi hedefler.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı
2 Korunacak Değerler
3 Uygulamalar ve Yöntemleri
4 Yeniden İşlevlendirme Süreci
5 Yeniden İşlevlendirme Süreci
6 Kültür Varlıkları
7 Örnek Üzerinden Analiz
8 Ara Sınav
9 Örnek Üzerinden Analiz
10 Örnek Üzerinden Analiz
11 Örnek Üzerinden Analiz
12 Örnek Üzerinden Analiz
13 Örnek Üzerinden Analiz
14 Örnek Üzerinden Analiz

English, D., & Lowenthal, D. (2014). The Future of the Past: From Historic Preservation to Cultural Resource Management. Cambridge University Press. Feilden, B. M. (2003). Conservation of Historic Buildings. Routledge. Meulders, M., & Shannon, K. (Eds.). (2013). Adaptive reuse: Extending the Lives of Buildings. Lund Humphries. Tiesdell, S., Oc, T., & Heath, T. (2010). Revitalising Historic Urban Quarters. Architectural Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj zorunlu değildir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 10 5 50
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Ev Ödevi 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 154

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek