GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EICT303 Tasarım Teorisi Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu dersle öğrencilerin, çağdaş söylemler ve prosedürel önermeler de dahil olmak üzere mimarlık teorisi anlayışını geliştirmek üzere yapı tasarımının çevresel yönleriyle dikkate alarak tasarım düşüncesi geliştirebilmeleri amaçlanmıştır .



1 Öğrencilerin bina ve yapı alanını gözeterek, bir tasarım, tasarım problemi veya tasarım sürecini, farklı teori ve söylemlerin uygulanması yoluyla ele almalarını sağlamak, eleştiri ve görüş yeteneği kazandırmak.

Birinci Öğretim


Ön koşulu yoktur.


Yok


Bu derste, öğrencilere Frank L Wright, Mies Van der Rohe, Le Corbusier'den Zaha Hadid'e uzanan ustaların eserlerine atfen. mimarlık ve tasarım düşüncesinin doktriner teorileri tanıtılır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: İçerik ve Amaç, Derse genel bakış
2
3
4
5
6
7
8 Ara dönem ödev teslimi
9
10
11
12
13
14

Norberg- Schulz, Christain “Genius Loci” Rapoport, Amos “House From And Culture” Johnson, Paul Alan “Theory of Architecture” Lynch, Kevin “The Image of the City” Michael Hays



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Tartışma 12 15
Soru-Yanıt 12 15
Seminer 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 12 1 12
Soru-Yanıt 12 1 12
Seminer 2 6 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 138

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 2 2 1 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek