GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EICT401 İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı V Ders 4 7 7.00 4.00

Lisans



Temel tasarım eğitiminde öğrenilen ilke ve kavramlar, kazanılan bilgi ve beceriler doğrultusunda insan faktörünün ön plana çıkarıldığı mekân düzenlemelerine ilişkin proje çalışmalarının gerçekleştirilmesi.


Öğr. Gör. Hüseyin Berk Tuncer Öğr. Gör. Dilara Sayın


1 Öğrenciler tasarım, yaratıcılık, soyutlama, düzlem, yüzey, mekan gibi temel kavramları tanımlayabilecekler.
2 Herhangi bir tasarım problemi karşısında yaklaşım geliştirme ve problem çözme tekniklerini uygulayabilecekler.
3 Bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez yapma becerilerini geliştirebilecekler.
4 Bir grup karşısında sunum yapabilme becerilerini test edebilecekler.
5 Herhangi bir konuda bir grup çalışması tasarlayabilecekler ve uygulayabilecekler.
6 Eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler.

Birinci Öğretim


-


Yok


-


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Konunun verilmesi, amaç belirlenmesi. Proje alanının öğrenciye sunulması ve anlatılması, proje alanıyla ilgili verilerin öğrencilere verilmesi. Öğrenciden bir sonraki ders için proje kentsel ve yapısal analizler beklenmektedir.
2 Proje Konusu ve Çevre Analizi Yapılan kentsel ve yapısal analizlerin değerlendirilerek öğrencinin bir senaryo ve konsept sunması beklenmektedir. Bu konspet yapının ve çevrenin bağlamına uygun kamusal bir senaryo içermelidir. Bu bağlamda öğrenciden konsept üzerinden kolaj, eskiz çalışmaları ve örnek araştırmaları beklenmektedir.
3 Senaryo Çalışmaları Öğrenciler ölçeksiz olarak belirledikleri konsepte uygun olarak eskiz ve kolaj çalışmalarını sunacaklar ve getirdikleri örnekler üzerinden tartışma yapılacaktır. Amaç yaratacakları projeyi üç boyutlu olarak zihinlerinde canlandırırken öncelikle belli kolaj çalışmalarıyla oluşacak mekanın görsel dünyaya aktarılma beceresini pekiştirmek ve proje konseptini daha güçlü kılarak projeye giriş yapmaktır.
4 İhtiyaç Programı Kolaj ve eskiz çalışmalarının devamı ve değerlendirilimesi, konseptin diyagram ve şemalarla anlatılması, senaryo ve konsepte uygun ihtiyaç programının belirlenmesi. Zonning çalışmalarına başlanması.
5 Leke Çalışmaları Zoning çalışmaları üzerinden plan ve kesit üzerine leke çalışmalarının yapılması.
6 Plan ve Kesit Çalışmaları 1/100 ölçek plan kesit çalışmalarının ve Üç boyutlu modellerin kontrolü , plan yerleşimi, form ve malzeme kararlarının verilmesi.
7 Plan ve Kesit Çalışmaları 1/100 ölçek çalışmaların tamamlanarak 1/50 ölçek çizimlere başlanması ve 3. boyut çalışmalarının devamlılığının sağlanması. Jüri öncesi proje tashihi verilmesi, projelerin sunuma hazırlanması ve sunum tekniklerinin tartışılması.
8 Ara Sınav
9 Jüri Sonrası Değerlendirme Jüri paftalarının kontrol edilmesi ve jüride yapılan yorumlar üzerinden öğrencilerin yaptığı değişikliklerin kontrol edilerek değerlendirilmesi.
10 Plan ve Kesit Çalışmaları Öğrencilerin 1/50 ölçekte plan, kesit, görünüş çizimlerinin ve üç boyutlu çalışmalarının incelenmesi.
11 Plan ve Kesit Çalışmaları 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmalarının, üç boyutlu model çalışmasının incelenmesi, malzeme kararlarının verilmesi. Tavan- Döşeme planlarının çizilmesi. Öğrencinin seçtiği bir adet mekandan kısmi 1/20 ölçekte plan ve kesit çalışmalarına başlaması. (Seçtiği alan en az iki adet mobilya içermelidir.) Bir adet ıslak hacim mekanının 1/20 ölçekte plan ve kesit çalışmalarına başlaması.
12 Plan ve Kesit Çalışmaları Tavan- döşeme planlarının kontörlü. 1/20 olarak çizilen kısmi alanın plan ve kesitlerinin kontrol edilmesi. 1/20 olarak çizilen ıslak hacim detaylarının kontrol edilmesi.
13 Plan ve Kesit Çalışmaları 1/20 kısmi olarak çizilen mekanın içinden seçilmiş olan iki adet mobilyanın 1/20 veya 1/10 detaylarının çizilmesi ve kontrolünün yapılması.
14 Plan ve Kesit Çalışmaları Kolaj çalışmalarından final teslimine kadar olan çalışmaların kontrol edilmesi ve sunum tekniği üzerinden konuşarak final jürisi için son kritiklerin verilmesi. 1/20-1/10 mobilya detaylarının kontrol edilmesi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 15 15
Derse Katılım 14 6 84
Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek