GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EICT302 İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı IV Ders 3 6 7.00 4.00

Lisans



Temel tasarım eğitiminde öğrenilen ilke ve kavramlar, kazanılan bilgi ve beceriler doğrultusunda insan faktörünün ön plana çıkarıldığı mekân düzenlemelerine ilişkin proje çalışmalarının gerçekleştirilmesi.


Öğr. Gör. Eda Nur Özcan


1 Öğrenciler tasarım, yaratıcılık, soyutlama, düzlem, yüzey, mekan gibi temel kavramları tanımlayabilecekler.
2 Herhangi bir tasarım problemi karşısında yaklaşım geliştirme ve problem çözme tekniklerini uygulayabilecekler.
3 Bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez yapma becerilerini geliştirebilecekler.
4 Bir grup karşısında sunum yapabilme becerilerini test edebilecekler.
5 Herhangi bir konuda bir grup çalışması tasarlayabilecekler ve uygulayabilecekler.
6 Eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler.

Birinci Öğretim


-


Yok


-


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Konunun verilmesi, amaç belirlenmesi.
2 Proje konularını belirleme hazırlanan dosyalar üzerinden değerlendirme- Konu ve çevre üzerine araştırma çalışmaları.Öğrencilere kritik verilmesi.
3 Çevre analizlerinin değerlendirilmesi, senaryo üzerinden tartışma, ihtiyaç programı, örnek gösterimi, kolajların incelenmesi. Öğrencilere kritik verilmesi.
4 İhtiyaç programı – Senaryo çalışmalarının sonlandırılması, leke – zoning çalışmaları. Öğrencilere kritik verilmesi.
5 Leke – zoning çalışmalarının tamamlanması, 1/100 ölçekte plan yerleşimi, üç boyutlu mekan çalışmaları. Öğrencilere kritik verilmesi.
6 1/100 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları. Öğrencilere kritik verilmesi.
7 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları. Öğrencilere kritik verilmesi.
8 I. Ara Sınav
9 Ara Jüri paftalarının değerlendirilmesi, 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları. Öğrencilere kritik verilmesi.
10 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları
11 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları, tavan ve döşeme planlarının yapılması, Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının seçilmesi). Öğrencilere kritik verilmesi.
12 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları, tavan ve döşeme planlarının yapılması, Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının seçilmesi)
13 Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının çizilmesi). Öğrencilere kritik verilmesi.
14 Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının çizilmesi). Öğrencilere kritik verilmesi.
15 Final Sınavı- Jürisi

Kolektif, 2020. Projeler Yapılar 4:Kültür Yapıları, Yem Yayınevi Kutlu İ. Ve Ergün, R., 2021. Tarihi Yapılarda Yeniden İşlevlendirme Süreçlerine Sistematik Bir Yaklaşım; Atik Valide Külliyesi Örneği, Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, Sayı 25, s.172. Eryiğit,Z. Ve Anıktar S. 2021. Yeniden İşlevlendirilmiş Endüstri Yapılarında Mekân Algısı, Kent Araştırmaları Dergisi, Sayı 32, s.708. Köksal T. Ve Ahunbay, Z., 2006. İstanbul’daki endüstri mirası için koruma ve yeniden kullanım önerileri, İtü Dergisi, Sayı 2, s. 125. Polat, S., Tümer Yıldız H.Ö. ve Dostoğlu N., 2018. Kültürel Miras Alanları İçin Kullanıcı Odaklı Bir Kentsel Tasarım Rehberi Modeli: Bursa Hanlar Bölgesi Örneği, Megaron, s.584.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 15 15
Derse Katılım 14 6 84
Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek