Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EICT206 | İç Mimarlık Tarihi | Ders | 2 | 4 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Dersin temel amacı, tarih boyunca hakim olan tasarım felsefelerinin yanı sıra iç tasarımın mimari ile ilişkisini ve ekonomik ve sosyal etkiler de dahil olmak üzere daha geniş sosyal bağlamı keşfetmektir.
1 | Öğrenciler, iç tasarım tarihi ve teorisinde kullanılan kaynakları ve kavramları tanıyacak; eleştirel düşünme ve yazma becerilerini geliştirmek; |
2 | iç tasarım alanında bilimsel araştırma yöntemleri geliştirmek. |
3 | Öğrenciler, mimarlık tarihi, iç tasarım tarihi, tasarım tarihi ve tarihi koruma alanlarındaki burs standartlarına özel dikkat göstererek araştırma ve yazma becerilerini geliştirirler. |
Birinci Öğretim
YOK
Yok
Bu ders, on sekizinci yüzyılın sonlarından itibaren iç tasarımın tarihini keşfedecektir. yirminci yüzyıl boyunca.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse genel bakış ve giriş | ||
2 | ABD'de 18. Yüzyıl Neoklasizmi / 19. Yüzyıl Neoklasizmi | ||
3 | Neoklasizm ve Burjuvazinin Yükselişi | ||
4 | ABD'de 19. Yüzyıl Neoklasizmi/İngiltere'de Neo-Gotik'in Yükselişi | ||
5 | Süsleme ve Reform | ||
6 | Sanat ve El işi | ||
7 | İnceleme ve Sınav Haftası | ||
8 | Yeni Bir Stil Arama | ||
9 | Art Nouveau | ||
10 | Erken Modernizm | ||
11 | modernizm | ||
12 | Modernizm | ||
13 | Viyana ve Amerika'da İki Savaş Arası Modernizm | ||
14 | Tasarımda Yeni Bir Çağ |
REQUIRED TEXTS Cumming, Elizabeth and Wendy Kaplan. The Arts and Crafts Movement. London and New York: Thames and Hudson, 1991. ISBN 0‐500‐20248‐6 Harwood, Buie, Bridget May and Curt Sherman. Architecture and Interior Design: An Integrated History to the Present. Pearson/Prentice Hall, 2011. ISBN 0‐135‐09357‐0 Massey, Anne. Interior Design Since 1900. 3rd edition. London and New York: Thames and Hudson, 2008. ISBN 0‐500‐20397‐0 Whitford, Frank. Bauhaus. London and New York: Thames and Hudson, 1990. ISBN 0‐500‐20193‐5
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Okuma | 8 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Seminer | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Seminer | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 8 | 12 | 96 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 4 | 2 |