Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EICT204 | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı II | Ders | 2 | 4 | 7.00 | 4.00 |
Lisans
Temel tasarım eğitiminde öğrenilen ilke ve kavramlar, kazanılan bilgi ve beceriler doğrultusunda insan faktörünün ön plana çıkarıldığı mekân düzenlemelerine ilişkin proje çalışmalarının gerçekleştirilmesi.
Öğr. Gör. Eda Nur Özcan
1 | Öğrenciler tasarım, yaratıcılık, soyutlama, düzlem, yüzey, mekan gibi temel kavramları tanımlayabilecekler. |
2 | Herhangi bir tasarım problemi karşısında yaklaşım geliştirme ve problem çözme tekniklerini uygulayabilecekler. |
3 | Bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez yapma becerilerini geliştirebilecekler. |
4 | Bir grup karşısında sunum yapabilme becerilerini test edebilecekler. |
5 | Herhangi bir konuda bir grup çalışması tasarlayabilecekler ve uygulayabilecekler. |
6 | Eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler. |
Birinci Öğretim
-
Yok
İç mimari tasarıma veri oluşturan planlama–programlama kararları; işlev, biçim ve teknoloji kavramlarının iç mimari tasarımla ilişkilerinin farklı ölçeklerde sorgulanması; ihtiyaçların analizi ve değerlendirilmesi; iç mekan deneyimini oluşturan bileşenlerin bütünsel olarak ele alınması; iç mimari çevre tasarımına ilişkin kavramsal araştırma, biçimsel ifade ve uygulama çalışmaları; mekan kullanıcı ilişkileri ile ilgili deneysel atölye çalışmaları; ticari mekanlar vb. yaşam çevrelerine ilişkin iç mekan tasarım çalışmaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Konunun verilmesi, amaç belirlenmesi. | |||
2 | Proje konularını belirleme hazırlanan dosyalar üzerinden değerlendirme- Konu ve çevre üzerine araştırma çalışmaları Öğrencilere kritik verilmesi | |||
3 | Çevre analizlerinin değerlendirilmesi, senaryo üzerinden tartışma, ihtiyaç programı, örnek gösterimi, logo ve marka çalışmaları değerlendirilmesi, kolajların incelenmesi Öğrencilere kritik verilmesi. | |||
4 | İhtiyaç programı – Senaryo çalışmalarının sonlandırılması, logo ve marka çalışmalarının tamamlanması, leke – zoning çalışmaları | |||
5 | Leke – zoning çalışmalarının tamamlanması, 1/100 ölçekte plan yerleşimi, üç boyutlu mekan çalışmaları | |||
6 | 1/100 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları | |||
7 | 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları | |||
8 | ARA SINAV/JÜRİ | |||
9 | Ara Jüri paftalarının değerlendirilmesi, 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları | |||
10 | 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları | |||
11 | 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları, tavan ve döşeme planlarının yapılması, Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının seçilmesi) | |||
12 | Eskiz sınavı | |||
13 | Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının çizilmesi) | |||
14 | Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının çizilmesi) | |||
15 | FİNAL SINAVI/JÜRİ |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 170 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 |