GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EICT204 İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı II Ders 2 4 7.00 4.00

Lisans



Temel tasarım eğitiminde öğrenilen ilke ve kavramlar, kazanılan bilgi ve beceriler doğrultusunda insan faktörünün ön plana çıkarıldığı mekân düzenlemelerine ilişkin proje çalışmalarının gerçekleştirilmesi.


Öğr. Gör. Eda Nur Özcan


1 Öğrenciler tasarım, yaratıcılık, soyutlama, düzlem, yüzey, mekan gibi temel kavramları tanımlayabilecekler.
2 Herhangi bir tasarım problemi karşısında yaklaşım geliştirme ve problem çözme tekniklerini uygulayabilecekler.
3 Bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez yapma becerilerini geliştirebilecekler.
4 Bir grup karşısında sunum yapabilme becerilerini test edebilecekler.
5 Herhangi bir konuda bir grup çalışması tasarlayabilecekler ve uygulayabilecekler.
6 Eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler.

Birinci Öğretim


-


Yok


İç mimari tasarıma veri oluşturan planlama–programlama kararları; işlev, biçim ve teknoloji kavramlarının iç mimari tasarımla ilişkilerinin farklı ölçeklerde sorgulanması; ihtiyaçların analizi ve değerlendirilmesi; iç mekan deneyimini oluşturan bileşenlerin bütünsel olarak ele alınması; iç mimari çevre tasarımına ilişkin kavramsal araştırma, biçimsel ifade ve uygulama çalışmaları; mekan kullanıcı ilişkileri ile ilgili deneysel atölye çalışmaları; ticari mekanlar vb. yaşam çevrelerine ilişkin iç mekan tasarım çalışmaları.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Konunun verilmesi, amaç belirlenmesi.
2 Proje konularını belirleme hazırlanan dosyalar üzerinden değerlendirme- Konu ve çevre üzerine araştırma çalışmaları Öğrencilere kritik verilmesi
3 Çevre analizlerinin değerlendirilmesi, senaryo üzerinden tartışma, ihtiyaç programı, örnek gösterimi, logo ve marka çalışmaları değerlendirilmesi, kolajların incelenmesi Öğrencilere kritik verilmesi.
4 İhtiyaç programı – Senaryo çalışmalarının sonlandırılması, logo ve marka çalışmalarının tamamlanması, leke – zoning çalışmaları
5 Leke – zoning çalışmalarının tamamlanması, 1/100 ölçekte plan yerleşimi, üç boyutlu mekan çalışmaları
6 1/100 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları
7 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları
8 ARA SINAV/JÜRİ
9 Ara Jüri paftalarının değerlendirilmesi, 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları
10 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları
11 1/50 ölçekte plan ve kesit çalışmaları, üç boyutlu mekan çalışmaları, tavan ve döşeme planlarının yapılması, Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının seçilmesi)
12 Eskiz sınavı
13 Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının çizilmesi)
14 Kısmi 1/20 plan ve kesit çalışmaları (2 adet mobilya detaylarının çizilmesi)
15 FİNAL SINAVI/JÜRİ



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 15 15
Derse Katılım 14 6 84
Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek