Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EICT103 | Tasarımda Görsel Medya | Ders | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Ders öğrencilerin temsil araçları ile düşünmeye başlamalarını, “gerçeklik” dünyasının temsil ile ilişkisi üzerine düşünmelerini ve farkındalık üretmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda ölçülebilir ve ölçülemez olarak tanımlanabilecek farklı temsil biçimleri ile karşılaşmaları ve uygulama yapmaları sağlanır. Öğrencilerin, tasarım sürecinde kullanılabilecek mekana dair temsil yöntemleri ile tanışmaları amaçlanmıştır.
Öğr.Gör.Seda Zafer
1 | Fikirleri farklı temsil araçları ile analog ya da dijital ortamlarda ifade edebilme becerisi. |
2 | Temsil araçlarını düşünme eyleminin bir uzantısı olarak kullanabilme becerisi. |
3 | Tasarımı ifade etmeye yönelik el becerilerinin geliştirilmesi. |
4 | Standartlaşmış ölçülebilir temsil araçlarını okuma, üretme ve bunları ölçülemez araçlarla zenginleştirebilme becerisi. |
Birinci Öğretim
Seminerler, stüdyo çalışmaları ve ödevlerde öğrenciler atölyede sürekli üretim halinde olacaklardır. Birebir konuşmalar, toplu tartışmalar, üretimlere yazılı kritikler, üretimlerin sergilenmesi dersi destekleyecektir. Belirli malzemeler öğrencilerin diğer derslerinde de yararlı olacaktır.
Ders, analog üretim yöntemlerini kullanmaktadır. Bu anlamda serbest el çizimi ve çizimlerin temsili ele alınan konudur. Farklı medyumların yaratıcı kullanımlarına yönelik çalışmalar yapılır. Tasarım süreçlerini ifade etmeye yönelik, 2 boyutlu sunum ile ilgili (poster, kolaj gibi...) grafik düzene dair konular dersin genel düzlemini oluşturur.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı | |||
2 | Görsel Algı ve Soyutlama | |||
3 | Eskiz | |||
4 | Mimari mekân analizi ve temsili | |||
5 | Mekanda deneyimin temsili | |||
6 | Tasarımda Yaratıcı Araç: Kolaj | |||
7 | Senaryotik anlatım ve Story board | |||
8 | Vize Teslimi | |||
9 | Vize Teslimleri üzerine değerlendirme | |||
10 | Aksonometrik Anlatım | |||
11 | Diyagram | |||
12 | Proje Konseptini İfade Etme | |||
13 | Teknik Çizimlerin Yaratıcı Sunumu | |||
14 | Mood Board- Tasarım Dosyası Oluşturma | |||
15 | Final Teslimi |
Pamphlet Architecture 1-10, Princeton Architectural Press Architecture: Form, Space, and Order, Francis D.K. Ching Sketch: Houses, Alejandro Bahamón Mimari Perspektif ve Gölge, Harbi Hotan Alemdar, Z. Y., & Aydinli, S. (2011). Mimarlıkta anlatı olarak imge. İTÜDERGİSİ/a, 10(1). Visual Grammer, Christian Leborg Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Melike Taşçıoğlu Making And Breaking The Grid, Timothy Samara Bir Anlatıcı Olarak Jak Baruh Fotoğrafları, Bülent Erkmen Type & Image, Philip B. Meggs The Anatomy Of Type, Stephen Coles Typo-Graphy Sketch-books, Steven Heller, Lita Talarico Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Francis D.K. Ching Envisioning Architecture: Drawings from The Museum of Modern Art, Matilda McQuaid, Terence Riley
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 4 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Uygulama/Pratik | 4 | 5 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Alan Gezisi | 1 | 5 | 5 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 |