Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EHEE409 | Sayısal Devreler | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Sayı sistemlerin gerekliliğini açıklamak Sayı sistemleri arasındaki dönüşümleri tanımlamak Lojik kapı sembollerini, tablolarını ve eşdeğer devlerini açıklamak Ardışık devrelerin çalışmasını tanımlamak Tipik bir mikroişlemci düzeneği ve kullanımını açıklamak Tipik bir mikroişlemcinin ana bileşenlerinin çalışmasını tanımlamak Lojik devrelerin uçaklardaki uygulamalarını açıklamak Şematik lojik devre diyagramları ile temsil edilen devreleri açıklamak
A. Sinan Çabuk
1 | Sayı sistemlerini anlayabilme |
2 | Bileşimli lojik devrelerin ve ardışık devrelerin çalışmasını anlayabilme |
3 | Çoklama ve kodlama esaslarını anlayabilme |
4 | Uçak sistemlerinde kullanılan A/D ve D/A dönüştürücülerin çalışma ve uygulamalarını anlayabilme |
5 | Lojik devreleri kurabilme |
6 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilme ve uygulayabilmek. |
7 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilme ve bunları uygulayabilmek. |
8 | Çok disiplinli takımlarda çalışabilmek; bireysel çalışma becerisine sahip olmak. |
9 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramak ve buna adapte olmak; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanabilme, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip edebilmek. |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Birinci Öğretim
Yok
Sayı sistemleri, kombinezonal lojik devrelerin çalışması, çoklama ve kodlamanın temelleri, ardışık devreler, aviyonikte kullanılan tipik hafıza aygıtlarının çalışması, bir mikroişlemcinin temel düzenek ve kullanımı, mikroişlemcinin ana bileşenleri, analogtan dijitale ve dijitalden analoğa dönüşümler, tümleşik devreler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sayılar ve kodlar | ||
2 | TTL ve CMOS özellikleri | ||
3 | Bileşik sayısal devreler | ||
4 | Mantık cebri, değişkenler, lojik kapıları, lojik fonksiyonları, fonksiyon basitleştirme, Karnaugh haritası | ||
5 | Zamanlama, çoklama, kodlama, aritmetik lojik birimi | ||
6 | kenar tetiklemeli iki durumlu devreler | ||
7 | Ardışık Devre Elemanları | ||
8 | Ara Sınav haftası | ||
9 | Bellek yazmazı, sayma yazmacı, kaydıran yazmaç | ||
10 | Bellek aygıtları , adres kodçözücü | ||
11 | Kontrol ve veri işleme birimi, saat, yazmaç, arirmetik logik birimi | ||
12 | Tümleşik devreler | ||
13 | Analog-Sayısal dönüştürmenin esasları | ||
14 | Sayısal-Analog dönüştürmenin esasları | ||
15 | Final haftası |
1. Digital Logic, Morris Mano, Prentice Hall 2. Digital Design and Computer Architecture, D.Harris and S.Harris, Morgan Kaufmann 3. Digital Fundamentals, Floyd and Jain, Pearson Education 4. John M.Yarbrough, ‘Digital Logic, Application & Design’, Thomson 5. Computer Organization And Design: The Hardware/Software Interface. D.A. Patterson y J.L. Hennessy. Morgan Kaufmann
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Zorunlu staj yoktur. Ancak isteğe bağlı olarak yapılabilir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 2 | 14 | 28 |
Soru-Yanıt | 1 | 5 | 5 |
Gözlem | 2 | 14 | 28 |
Gösterme | 2 | 14 | 28 |
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 10 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |