Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EREH423 | Turizmde Meslek Etiği | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Etik kavramını, temel etik ilkelerini öğrenmek, turizm rehberliği mesleğinin görev sınırlarını, yetkilerini, verdikleri hizmet farklılıklarını, turistlerle ve diğer turizm görevlileri ile ilişkilerini, turizm rehberliğindeki mesleki sorunları ve turizm işletmelerindeki etik sorunları kavramak için yeterli bilgiye sahip olmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Süheyla Golcheshmeh
1 | Etik kavramını ve temel etik ilkelerini tanımlayabilecektir |
2 | Turizm işletmelerindeki etik sorunlarını tanıyabilecektir |
3 | Etik sorunlar için çözüm önerileri belirleyebilecektir |
4 | Turizmin bir destinasyon üzerindeki olumlu-olumsuz etkilerini bilecek ve yerel halkın turizme karşı tutumunu bu durumlarla ilişkilendirebilecektir. |
5 | Bir tur rehberinin mesleğini icra ederken neler yapması gerektiği, başına neler gelebileceği, turistlerle ve diğer meslektaşlarla nasıl bir ilişki içinde olacağını bilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Turizm ve etik kavramı / Etik ve ahlak kavramı / Etik türleri/ Temel etik ilkeleri/ Etik kaynakları/ Sosyal sorumluluk/ Etik standartları/ Etik kodları / Sosyal Sorumluluk Bilinci /Rehberlik Mesleğinin Görev ve Yetkilerinin Sınırları / Ziyaretçi Gruplarının Farklılıklarına Göre Verilen Hizmetlerdeki Farklılıklar /Turist-Yerli İlişkileri / Turist-Turizm Rehberi ve Turizm Rehberi-Diğer Meslektaş İlişkileri / Turizmin Sosyo-Kültürel Sonuçları / Turizm İşletmelerinde Yaşanan Etik Sorunlar / Turizm Rehberliği ve Etik İlişki / Turizm Rehberliğinde Mesleki Sorunlar
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Turizm ve Etik (Ahlak Felsefesi) Kavramı, Etik ve Ahlak Kavramı (Ahlak Felsefesinin Tarihsel Gelişimi ve Turizmde Etik), Temel Etik İlkeleri, Etik Türleri, Etik Kaynakları, Etik Standartları ve Etik Kodları | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
2 | Turizmin Olumlu-Olumsuz Sonuçlarının (Sosyal, Kültürel, Ekonomik, Çevresel) Etik Açıdan Değerlendirilmesi | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
3 | Turist-Yerel Sakin İlişkileri, Turizmde Suç Konusu ve Etik Açıdan Değerlendirilmesi, Yerel Halkın Turizme Yönelik Tutumu | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
4 | Tur Rehberliği ve Tur Rehberliği-Etik Arasındaki İlişki, Tur Çeşitleri, Tur Rehberinin Farklı Yüzleri (Birçok Farklı Rol, Nitelikler, Kişisel Özellikler), Rehberlik Mesleğinin Görev ve Yetkilerinin Sınırları | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
5 | Bir İşin Yapılması İçin Gerekli Temel Noktaları Öğrenme (İyi Bir Tur Rehberinin Gereklilikleri, Topluluk Önünde Konuşma, Tur Rehberi Olarak Nasıl Para Kazanılır), Tur Rehberleri İçin İletişim | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
6 | Nasıl Başarılı Tur Yapılır? (Tur Rehberi Olarak Kendini, Ekibini ve Turunu Tanıtma, Otobüs İçi Konuşma Becerisi Kazanma) | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
7 | Zor İşler (Büyük Grupları Yönetme ve Kontrol Etme, Evden Uzakta Rehberlik Yapma, Sorunlarla Başa Çıkma, Size Söylenmesini Dilediğiniz Şeyler, Olağanüstü Olma: Kişisel Gelişim) | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ziyaretçi Gruplarının Farklılıklarına Göre Verilen Hizmetlerdeki Farklılıklar | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
10 | Misafirler Tur Rehberinin Ne Yapmasını İster?: Turist Psikolojisi, Turist Davranışları, Turist-Tur Rehberi İlişkileri | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
11 | Şirketler Bir Tur Rehberinden Ne Bekler?: Turizm Rehberlerinin Hizmet Alınan İşletmeler ve Diğer Meslektaşlar ile İlişkileri | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
12 | Tur Rehberliğinde Tur Yönetimi ve Yaşanan Mesleki Sorunlar (Turizm Rehberlerinin Meslekte Karşılaşabilecekleri Sorunlar ve Çözüm Önerileri) | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
13 | Turizm İşletmelerinde Yaşanan Etik Sorunlar (kusurlu hizmetlerin değerlendirmesi ve sektör uygulamalarının incelenmesi) | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
14 | Ücretli Tur Rehberleri (Serbest Çalışma, Tur Acentesi için Çalışma), Kendini Pazarlama (Pazarlama Planı, Çevrimdışı Pazarlama, Çevrimiçi Pazarlama), Genel Değerlendirme | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi, büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Öğrencinin bireysel hazırlığı |
15 | Final Sınavı |
Akoğlan-Kozak, M., & Güçlü-Nergiz, H. (2016). Turizmde Etik: Kavramlar, İlkeler, Standartlar. Detay Yayıncılık. Avcıkurt, C. (2020). Turizm Sosyolojisi: Genel ve Yapısal Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık. Çolakoğlu, O. E., Epik, F., & Efendi, E. (2017). Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği. Detay Yayıncılık. Demirçivi, B. M., & Yeşiltaş, M. (2015). Etik Kodları ve Turizm. Detay Yayıncılık. Doğan, H. Z. (2004). Turizmin sosyo-kültürel temelleri. Ankara: Detay Yayıncılık. Eser, S., Şahin, S., & Çakıcı, A. C. (Der.). (2018). Turist Rehberliği. Ankara: Detay Yayıncılık. Rendtorff, J. D. (2019). Philosophy of management and sustainability: Rethinking business ethics and social responsibility in sustainable development. Emerald Publishing.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |