Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EREH322 | Müzecilik | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Müzecilik, insan toplumunun meydana getirdiği en eski kültür kurumlarından biridir. Zaman ilerledikçe toplumsal önemi ve anlamı da kendi içinde evrilen bir kurumdur. Bugün dünyada yeniden popülerlik kazanan müzecilik, sahip olunan kolleksiyonun özelliklerinden başka turizm, eğitim, politika alanlarında da önemli bir araç olmaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilere temel bir müzecilik bilgisi kazandırmak, ancak bunun yanında bir de müzeciliğin kültürel, ekonomik ve politik önemini, yeni müzecilik anlayışıyla birlikte öğretmektir.
Dr Öğr Üyesi E. Nurcan Yalman
1 | Öğrenciler, toplama ve biriktirme eğilimini, "farklı" ve "merak uyandıran nesne" kavramlarını tartışarak kültürel farklılıkları anlamayı öğrenir. |
2 | Öğrenciler, Avrupa'da modern müzeciliğin gelişimini öğrenirler |
3 | Öğrenciler, Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti'nin müzeciliğe bakış açısını öğrenirler. |
4 | Öğrenciler, müzelerin işleyişini (eser toplama, koruma, arşivleme, sergileme) öğrenirler. |
5 | Öğrenciler, bu dersin sonunda müze kavramının ardında yatan sanat, politika, eğitim ögelerini tartışabilirler. |
6 | Dersin uygulamalı kısmında, öğrenciler bir müzeyi çevresi ve kendi tarihi ile tanımlamayı ve başkasına anlatırken hangi yönlerini vurgulaması gerektiğini deneyimleyerek öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Seçili kaynakçanın okunması. Grup çalışması.
Kolleksiyonculuk ve biriktiricilik kavramları, ilk müzeler, Dünyada ve Türkiye'de müzecilik tarihi, sergileme kavramları, müze-toplum ilişkileri, müze rehberliği. İlk 7 hafta teorik, son 6 hafta uygulamalı olarak ders işlenmektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Koleksiyon yapma güdüsü, müzecilik tanımları ve dersin içeriği. | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi. Büyük grup tartışması, vaka incelemesi | Seçili kaynakçayı okuma. |
2 | Dünyada Müzeciliği gelişim tarihi, koleksiyonculuk. | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi. Büyük grup tartışması, vaka incelemesi. | Seçili kaynakçayı okuma. |
3 | Dünyada müzeciliği gelişim tarihi, ilk modern müzelerin kuruluşu. | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi. Büyük grup tartışması, vaka incelemesi. | Seçili kaynakçayı okuma. |
4 | Türkiye’de Müzeciliğin Tarihi (Osmanlı’dan Modern Müzeciliğe) | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi. Büyük grup tartışması, vaka incelemesi. | Seçili kaynakçayı okuma. |
5 | Türkiye’de Günümüz Müzeciliği | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi. Büyük grup tartışması, vaka incelemesi. | Seçili kaynakçayı okuma. |
6 | Müzecilik ve Eser Toplama | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi. Büyük grup tartışması, vaka incelemesi. | Seçili kaynakçayı okuma. |
7 | Müzecilik ve Eserlerin Korunması | Gösterim tekniği, düz anlatım ve soru-cevap yöntemi. Büyük grup tartışması, vaka incelemesi. | Seçili kaynakçayı okuma. |
8 | Ara sınav | ||
9 | Müze 1. Grup Uygulama | Düz anlatım, Vaka Çalışması, Küçük Grup Tartışması. | Her grup, kendi sorumlu olduğu müze üzerine önceden bir çalışma yapar |
10 | Müze 2. Grup Uygulama | Düz anlatım, Vaka Çalışması, Küçük Grup Tartışması. | Her grup, kendi sorumlu olduğu müze üzerine önceden bir çalışma yapar |
11 | Müze 3. Grup Uygulama | Düz anlatım, Vaka Çalışması, Küçük Grup Tartışması. | Her grup, kendi sorumlu olduğu müze üzerine önceden bir çalışma yapar |
12 | Müze 4. Grup Uygulama | Düz anlatım, Vaka Çalışması, Küçük Grup Tartışması. | Her grup, kendi sorumlu olduğu müze üzerine önceden bir çalışma yapar |
13 | Müze 5. Grup Uygulama | Düz anlatım, Vaka Çalışması, Küçük Grup Tartışması. | Her grup, kendi sorumlu olduğu müze üzerine önceden bir çalışma yapar |
14 | Müze 6. Grup Uygulama | Düz anlatım, Vaka Çalışması, Küçük Grup Tartışması. | Her grup, kendi sorumlu olduğu müze üzerine önceden bir çalışma yapar |
15 | Final Sınavı |
-Wendy M.K. Shaw 2020 (3.Baskı). Osmanlı Müzeciliği. Müzeler, Arkeoloji ve Tarihin Görselleştirilmesi. İletişim Yayınları. -Hüseyin Karaduman 2016. Ulus-Devlet Bağlamında Belgelerle: Ankara Etnografya Müzesi’nin Kuruluşu ve Milli Müze. Bilgin Kültür ve Sanat Yay. -Fecri Polat 2019. Atatürk ve Arkeoloji. Tam Pozitif Matbaa. -Ali Artun 2017. Mümkün Olmayan Müze, Müzeler Ne Gösteriyor? İletişim Yayınları. -Ceren Karadeniz 2018. Müze, Kültür, Toplum. İmge Yayınları. -Rika Burnham ve Elliott Kai-Kee 2020 (2.Baskı). Müze Dersleri. Yorum ve Deneyim. Koç Üniversitesi Yayınları. -Menekşe Dıvrak 2019 (2.Baskı). Müzecilikte İletişim ve Atmosfer. İkinci Adam Yayınları. -Alev Ayaokur 2014. Müzelerde Bilgi Yönetimi. Vekam Yayınları Araştırma Dizisi 1. KÜY (Koç Üni. Yay).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 2 |
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 2 |
ÖÇ 6 | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 2 |