Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EGEN205 | Biyolojik Sistem Modelleme ve Simülasyon | Ders | 2 | 3 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, mühendislik problemlerinde doğrudan çözülemeyen problemlerin çözümü ve bilgisayar teknikleri ile çözümleme imkanlarının öğretilmesi. öğrencilerin ders içeriği ile ilgili teorinin kavranmasını ve pratiğe yönelik sayısal uygulama çözebilmenin sağlanması.
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. fiziksel dünyayı ve fiziksel dünyayı tanımlamak için kullanılan matematiksel yöntemleri kavrayabileceklerdir. 2. mühendislik problemlerini matematiksel modelleri kullanarak tanımlayabilecek, formüle edebilecek ve çözebileceklerdir. 3. toplanan verilerden ampirik modeller oluşturabilecek ve oluşturulan modelleri değerlendirebileceklerdir. 4. adi ve kısmi diferansiyel denklemleri nümerik yöntemler kullanarak çözebileceklerdir. 5. yaygın kullanılan profesyonel modelleme ve simülasyon programı MATLAB’i etkin şekilde kullanabileceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders biyomühendislik problemlerini istatistiksel ve matematiksel yöntemler kullanarak formüle etmek ve modellemek ve kurulan modelleri değerlendirmek için gerekli araçları öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu derste ele alınacak konuları iki bölüme ayırmak mümkündür. Bu dersin ilk bölümünde ağırlıklı olarak lineer regresyon, polinom regresyonu, lineer olmayan regresyon gibi istatistiksel modeller ele alınırken ikinci bölümünde biyoproses modelleri, biyoreaktörde mikrobiyal büyümenin modellemesi gibi temel ilke modelleri ve diferansiyel denklemlerin nümerik çözümü ele alınacaktır. Dersin uygulamaları bilgisayar laboratuvarında MATLAB programı kullanılarak interaktif bir şekilde yapılacaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Bilgi teknolojileri tarihi | ||
2 | Nümerik analizin tanımı ve hata analizi ve hata kaynakları | ||
3 | MATLAB temel yazılım paket programı ve kütüphaneler hakkında bilgi verme | ||
4 | Problem çözüm süreçleri | ||
5 | Nesne yönelimli programlama 1.Programlama ortamı ve araçları, 2.Kullanıcı grafik arabirimi, nesne çubuğu (toolbox)5 kullanımı, 3.Makro oluşturma, düzenleme ve çalıştırma | ||
6 | Programlama dilleri temel kavramları 1.Sözdizimi ve biçimsel tanımlar, 2.Değişken kavramı, veri tipleri ve tip dönüşümleri6 3.Aritmetik, Mantık ve İlişkisel Operatörler | ||
7 | Yapısal programlama 1.Dallanma/Kontrol deyimleri, 2.Döngü deyimleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Dizi, Matris ve indis tanımlamaları ve uygulamaları | ||
10 | Altprogram kavramı Değişkenlerin faaliyet alanı ve ömrü Özyineleme kavramı ve Özyinelemeli altprogram örnekleri | ||
11 | Matlab 2D, 3D grafik çizim komutları | ||
12 | Programlama süreci hataları, tespiti ve düzenlenmesi | ||
13 | “Sayısal Yöntemlerin” tanıtılması Lineer denklem takımlarının çözüm yöntemleri, Lineer olmayan denklemlerin çözümü, | ||
14 | Nümerik entegral ve türev, Eğri uydurma ve interpolasyon, | ||
15 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 |