Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EGEN302 | Ökaryotik Gen Ekspresyonu | Ders | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, ökaryotik genomun yapısı, gen ifadesi ve moleküler kontrol mekanizmalarının irdelenmesidir.
1 | Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak |
Birinci Öğretim
Yok
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak, Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak, Bir ökaryotik hücrede gen ekspresyonunu düzenleyen farklı moleküler mekanizmaları tartışabilir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Mayadan, yüksek yapılı canlılara değin ökaryotik hücre ve genom yapısı | ||
2 | RNA genleri ve RNA polimerazlar | ||
3 | İntronlar, eksonlar ve RNA işlenmesi | ||
4 | Transkripsiyonel kontrol mekanizmaları | ||
5 | Genetik rekombinasyon, tekrarlanan diziler ve gen çoğaltımı | ||
6 | Gen kümeleri, akraba gen aileleri, transpozonlar | ||
7 | Arasınav | ||
8 | Ribozomlar ve nükleus yapısı | ||
9 | Gen ekspresyonunu düzenleme mekanizmaları | ||
10 | Protein işlenmesi ve hedeflenmiş protein yıkımı | ||
11 | Nükleozomlar ve transkripsiyon | ||
12 | Türe özgü gen ekspresyonu, Düzenleme sistemleri ve sinyal ileti yolakları | ||
13 | Gelişim evresine ve dokuya özgü gen ekspresyonu | ||
14 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 |