GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EELK203 Lineer Cebir Ders 2 3 7.00 3.00

Lisans


Türkçe


1. Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemlerini öğretmek. 2. Matris ve determinant kavramlarını uygulamada kullanma becerisi sağlamak. 3. Lineer cebir bilgisini mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi kazandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Nazlı Doğan


1 Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci; Lineer denklem sistemlerinin çözümünü bulabilir, matrislerle aritmetik işlemler yapabilir, matrisin tersini bulabilir.
2 Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci; determinantı hesaplayabilir, Cramer kuralını kullanarak lineer sistemleri çözebilir.
3 Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci; vektör uzayları, baz ve boyut kavramlarını öğrenir.
4 Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci; lineer dönüşümün matris ile temsil edilebileceğini görür.
5 Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci; matrislerin özdeğerlerini ve özvektörlerini bulabilir.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


Yok


Matrisler ve Denklem Sistemleri, Lineer Denklem Sistemleri, Satır Basamak Formu, Matris Cebri, Elemanter Matrisler, Determinantlar, Bir Matrisin Determinantı, Determinantın Özellikleri, Cramer Kuralı, Vektör Uzayları, Vektör Uzayının Tanımı, Altuzaylar, Lineer Bağımsızlık, Baz ve Boyut, Bazların Değişimi, Satır Uzayı ve Sütun Uzayı, Lineer Dönüşümler, Lineer Dönüşümün Matris Temsili, Ortogonallik, Skaler Çarpım, Ortogonal Altuzaylar, İç Çarpım Uzayları, Ortonormal Kümeler, Gram- Schmidt Yöntemi, Özdeğerler ve Özvektörler, Köşegenleştirme.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Lineer Denklemler ve Matrisler
2 Lineer Denklemler ve Matrisler
3 Lineer denklemler ve Matrisler
4 Determinantlar
5 Determinantlar ve Vektör Uzayları
6 Vektör Uzayları
7 Vektör Uzayları
8 Arasınav
9 Lineer Operatörler
10 Lineer Operatörler
11 Özdeğer ve Özvektör
12 Özdeğer ve Özvektör
13 Ortogonallik
14 Ortogonallik

1)Linear Algebra with Applications (6th Edition), Steven J. Leon, (2002), Pearson. 2)H. Hilmi HACISALİHOGLU, Lineer Cebir I, Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Beşevler, Ankara 2.Frank, A. 1962, Theory and Problems of Matrices, Schaum’s outline series



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 55 55
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 175

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek