Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMZK421 | Oda Müziği V / Yardımcı Piyano V | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
ODA MÜZİĞİ:Kendi enstrümanı dışındaki enstrümanlarla uyum içinde müzik yapma becerisi kazandırmak. YARDIMCI PİYANO: Müfredata ve seviyeye uygun etütler veya eserler çaldırılarak öğrencinin teknik ve müzikal anlamda piyano becerisinin geliştirilmesi.
Dr. Öğr. Üyesi VERDA KARAÇİL CERİT
1 | 1-Seviyesine uygun bir eserin teknik ve müzikal özelliklerini çözümleyebilir. 1. Yardımcı Piyano dersinde öğrenci piyano hakkında genel bir bilgiye sahip olur. |
2 | 2-Birlikte çalma temel prensiplerini öğrenir. 2. Yard. Piy. öğrenci piyano tekniğini öğrenmeye başlar, müzikalitesi gelişir. |
3 | 3-Farklı enstrüman gruplarıyla çalışarak onların çalış teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. 3. Yard. Piy. öğrenci piyano repertuvarını tanır. |
4 | 4-Çeşitli dönemlere ait oda müziği repertuarını öğrenir. 4. Yard. Piy. kendi enstrumanının piyano eşliğini tanır, farkındalık oluşur ve esere hakimiyeti artar. |
5 | 5-Bir toplulukla birlikte müzik yaparak uyum yeteneği gelişir. 5. Yard. Piy. öğrencinin profesyonel anlamda gelişmesini sağlar, müzik vizyonunu genişletir. |
Birinci Öğretim
Yok
Uygun seviyede belirlenen bir oda müziği dinleti-konser-programın hazırlanması. Seçilen eserlerin bestecilerine ve yazıldıkları döneme ait gerekli tarihsel, düşünsel, estetik, teknik vb. çalışmaların yapılması. Yardımcı Piyano dersi olarak seçilen eserlerin temel düzeyde seslendirilmesi, piyanoda doğru pozisyonda, her iki anahtarı aynı anda okuma, melodi-eşlik dengesinin sağlanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Yardımcı Piyano olarak, Temel müzik, nota ve piyano ve teknik konular hakkında bilgiler verilmesi, Oda müziği olarak eser seçimi, bireysel çalışma önerileri. | |||
2 | Y. Piyano: Eserin belirlenmesi ve deşifresi Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin bireysel teknik ve müzikal yorumlama çalışmalarının tamamlanması | |||
3 | Y. Piyano: Çalışılan eserin temposuna getirilmesi Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları | |||
4 | Y. Piyano: Müzikal fikirlerin oluşturulması Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları | |||
5 | Y. Piyano: Performansa hazır hale getirilmesi Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları | |||
6 | Y. Piyano: Yeni çalışılacak eserin belirlenmesi Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları | |||
7 | Y.Piyano: Eserin deşifresi Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları | |||
8 | VİZE | |||
9 | Y.Piyano : Eserin metronomla çalışılması Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları | |||
10 | Y. Piyano: Eserin temposuna getirilmesi Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları | |||
11 | Y.Piyano: Eserin müzikal fikirlerinin oluşturulması Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları | |||
12 | Yardımcı Piyano :F.Beyer op.101 Piyano Metodu, Etüt Çalışması (no.52) Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları | |||
13 | Y. Piyano: Nüanslar üzerine çalışma Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları, doğru tempoya ulaşması ve müzikal yorumun doğru şekilde uygulanması | |||
14 | Y. Piyano: Performansa hazır hale getirilmesi Oda Müziği: Duo, trio, quartet vs. eserin birlikte icra çalışmaları, doğru tempoya ulaşması ve müzikal yorumun doğru şekilde uygulanması | |||
15 | FİNAL |
F.BEYER OP.101 PİYANO METODU C. CZERNY OP.599 PİYANO METODU C.HANON EGZERSİZLER A. M. BACH ESERLERİ, J. S. BACH PRELÜDLER, R. SCHUMANN VE P. I. ÇAYKOVSKI GENÇLİK ALBÜMLERİ DUO-TRİO-QUARTET VS. ODA MÜZİĞİ ESERLERİ
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOKTUR.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 13 | 13 |
Uygulama/Pratik | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Performans | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |