Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EARC112 | Architectural Design I | Ders | 1 | 2 | 8.00 | 4.00 |
Lisans
İngilizce
Dersin amacı, proje alanına yaklaşım, bağlamın çözümlenmesi, irdelenmesi, sorunsalın belirlenmesi, çözümlenmesi ve gerekli ölçek uyarınca öneriler getirilmesidir.
Öğr. Gör. İlayda Torlak
1 | Çevre şartlarını analiz edebilir. |
2 | Tasarım senaryosu geliştirebilir. |
3 | Bir senaryo kapsamında tasarlayabilir. |
4 | Konuta dair bir tasarım problemini çözebilir |
5 | Mimari tasarımı farklı anlatım teknikleri ile ifade edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok.
Proje kapsamında, proje alanını mahalle ölçeğinden yaklaşımla fiziksel ve sosyal olarak analiz etmek, çıkarımda bulunmak, problemlere sistematik olarak yaklaşarak çözüm önerileri getirmek konu edilmektedir. Söz konusu problematik kültürel, ekonomik, ontolojik ve teknik boyutları ile ele alınmakta ve alanın yaşama biçimini, pozitif alışkanlıklarını, belleğini destekleyen; sorunları çözümlemeye yönelik konsept ve teknik proje üretimi gerçekleştirilmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş, Konunun Tanımı, Kavramların Belirlenmesi | |||
2 | Kavram araştırmaları, Araştırma Sorularının Tartışılması,Yapı İncelemeleri | |||
3 | Araştırılan kavramlarla ilgili yapı incelemelerinin tartışılması (geçici yapı) | |||
4 | Araştırılan kavramlarla ilgili yapı incelemelerinin tartışılması (geçici yapı), Alan araştırmaları hakkında tartışmalar | |||
5 | Alan araştırmaları, alan ile ilgili analizler | |||
6 | Alan analizleri, Yüzen yapı örneklerinin incelenmesi | |||
7 | Analiz ve örnek incelemeleri sonucunda senaryonun tasarlanması ve ihtiyaç programının tartışılması, leke etüdü incelenmesi | |||
8 | Vize | Jüri | ||
9 | Fikirlerin teknik çizime aktarılması (1/100 ölçekte çizimler, perspektifler, siluetler vs.) | |||
10 | Fikirlerin teknik çizime aktarılması (1/100 ölçekte çizimler, perspektifler, siluetler vs.) | |||
11 | Fikirlerin teknik çizime aktarılması (1/100 ölçekte çizimler, perspektifler, siluetler vs.) | |||
12 | Fikirlerin teknik çizime aktarılması (1/100 ölçekte çizimler, perspektifler, siluetler vs.) | |||
13 | Çalışmaların değerlendirilmesi ve sunum haline getirme | |||
14 | Çalışmaların değerlendirilmesi ve sunum haline getirme |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 3 | 9 |
Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
Proje Sunma | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 |