Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EIND121 | Basic Design | Ders | 1 | 1 | 7.00 | 4.00 |
Lisans
İngilizce
Temel Tasarım dersi, teorik anlatımlarla desteklenen 6 saatlik stüdyo-temelli ve zorunlu dersidir Dönem içinde, tasarımın temel kavramları öğrencilere konu anlatımları ve uygulamalar üzerinden tanıştırılmaktadır. Ders programı, öğrencilere tasarım ortam ve araçlarını tanıştırmak; kazandıkları tasarım bilgilerini ödev ve uygulamalarla pekiştirmek amaçlanmıştır.
Dr. Elif Belkıs Öksüz
1 | Tasarımın temel ilkelerini anlama ve yorumlama |
2 | Kavramsal tasarım sürecinde tasarımcının algısal yaklaşımları ve estetik için kavramsal bir çerçeve kazanma |
3 | Karşılaştığı problemleri tasarım düşüncesi ile çözmek için temel seviyede beceri kazanma |
4 | Tasarım fikirlerini görsel ve metinsel biçimlerde ifade edebilme |
5 | iyi gerekçelendirilmiş sonuçlara ulaşma ve ilgili kriterler ve standartlara göre alternatif sonuçları test etme becerisi geliştirme |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Bu ders, temel tasarım ilkelerine dayanan tasarım meseleleri hakkında öğrencinin fikir yürütmesi için ihtiyaç duyduğu öğrenim deneyimini sunmayı amaçlar. Ders, Oğrencilereı yaratıcılıkta kavramsal ve uygulama-temelli bilgi sunması, tasarım ilkeleri ve tasarım elementleri hakkında fikir sunması açısından bu ders, iç mimarlık eğitimi alan öğrencilerin ilk yarıyılı icin oldukca önemlidir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Tasarım ve Temsil: Medya ve Araçlar | |||
2 | ÇİZİM TEMELLERİ - 1 Kontür oluşturma, serbest el çizimi, çizgi kalınlıkları ve türleri | Farklı çizgi karakterleriyle kontür çizimi | ||
3 | ÇİZİM TEMELLERİ - 2 Temel Geometrik şekiller, yüzey, kompozisyon ve kolaj | Çizim üzerine fotoğraflarla kolaj çalışması | ||
4 | MODELLEME TEMELLERİ - 1 temel geometrik şekillerle 3B modelleme | 3B fiziksel modelleme, assemblaj ve kompozisyon oluşturma | ||
5 | TASARIMCININ GESTALT İLKELERİNE GİRİŞ Parçalar-bütün, Yakınlık, Şekil-zemin, Kapanış, Süreklilik ve Benzerlik | Gestalt prensiplerinin iki boyutlu grafik tasarım uygulamasında kullanımı | ||
6 | MODELLEME TEMELLERİ - 2 Strüktür, malzeme ve doku, parça bütün ilişkisi, üretim ve fabrikasyon | Kural tabanlı fiziksel modelleme | ||
7 | TASARIM POSTERİ SUNUMU dijital ortamda grafik tasarımda ızgara düzeni kullanımı, tasarım posteri içerik hazırlanması, görsel ve yazılı tasarım elemanlarının kullanımı | kural tabanlı tasarım uygulaması için sunum hazırlama | ||
8 | ARA DÖNEM ÇALIŞMASI SUNUM TESLİMİ | iki boyutlu malzemelerle kural tabanlı strüktür / üç boyutlu doku tasarım çalışması | ||
9 | RENK TEORİSİ VE ANLAMI Renk kullanımı, ana renkler karşıt renkler, tamamlayıcı renkler ve renklerin kullanımı | Renk oluşturma, açık ve koyu renk tonları denemeleri ve renk çarkı oluşturma | ||
10 | RENKLER -2: DESEN | Tanımlı kurallar çerçevesinde ve farklı boyutlarda renkli desenler oluşturma | ||
11 | SANAT OKUMASI - 1 Tasarım ve Soyut Sanat | Temel tasarım ilkelerinin kavramsal tasarım çalışması için yaratıcı ve üretken şekilde yorumlanması 2B soyutlama örneklerinin incelenmesi | ||
12 | SANAT OKUMASI - 2 2B sanat çalışmasının 3B çalışmaya dönüştürülmesi | Temel tasarım ilkelerinin kavramsal tasarım çalışması için yaratıcı ve üretken şekilde yorumlanması | ||
13 | SANAT OKUMASI - 3: 3B Tasarım ve Üretim | Temel tasarım ilkelerinin kavramsal tasarım çalışması için yaratıcı ve üretken şekilde yorumlanması | ||
14 | PORTFOLIO TASARIMI | Final sınavı için için bireysel çalışma |
Landa, R., Thinking Creatively: New Ways to Unlock Your Visual Imagination, North Light Books, 1998 McKim, H.R., Experiences in Visual Thinking, Brooks/Cole Publishing Company, 1980 Gombrich E.H., The Story of Art, Phaidon Press, London,1995 4. De Sausmarez, M., Basic design: the dynamics of visual form, London: A. & C. Black, 2001 Curtis,B., Drawing from Observation: An Introduction to Perceptual Drawing, Mc Graw Hill Education, 2009 Wong, W., Principles of Color Design, John Wiley and Sons Inc., 1997
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 6 | 75 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj zorunlu değildir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 12 | 4 | 48 |
Rehberli Problem Çözümü | 12 | 3 | 36 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 171 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |