Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EARC314 | Visual Culture and Design | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Çoklu veya katmanlı düşünme yeteneğini geliştirmek, bakmak, görmek, katmanlarda derinleşmek ve görsel ifadelerle iletişim kurmayı amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Seda Zafer
1 | Mimarlığın ve tasarımın fiziksel bir yapı ortaya koymaktan fazlası olduğunu açıklayabilmek. |
2 | Görsel kültür bilgisini tasarım ışığında derinleştirmek. |
3 | Temsil araçlarını düşünme eyleminin bir uzantısı olarak kullanabilme becerisi kazanmak. |
4 | Standartlaşmış ölçülebilir temsil araçlarını okuma, üretme ve bunları ölçülemez araçlarla zenginleştirebilme becerisi |
Birinci Öğretim
Yok
Akademik bir konu olarak Görsel Kültür, kültürün görsel imgelere dayanan yönlerine odaklanarak, genellikle kültürel çalışmalar, sanat ve medya tarihi, eleştirel teori, felsefe ve antropolojinin bazı kombinasyonlarını içeren bir çalışma alanıdır. Görmenin aktif süreçleri ve bağlam içinde nesnelere ve görüntülere bakma ve yorumlama üzerine medya, güzel sanatlar, tasarım ve mimari alanına ait konulara değinilmektedir. Ders ; sanat üretimi ve medyanın aktif tartışılmasını ve yorumlanmasını içermektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve tanıtımı. | ||
2 | Temel iletişimsel bilgi aracı ve görüntünün gücü olarak olarak "Görme". | ||
3 | Görsel anlatılar ve bakan kişinin algısı. | ||
4 | Görsel ve mekansal hikaye anlatımı: Story board. | ||
5 | Görsel dil, estetik ve ikonik yapılar. | ||
6 | İmge ve kent : "Kentin silueti ve simgesi" arasındaki ilişki. | ||
7 | Medya ve reklamın mimarlık ve tasarımdaki aracı rolü. | ||
8 | Vize Teslimi | ||
9 | Sanat ve Görsel Kültür | ||
10 | Heykel ve Görsel Kültür | ||
11 | Fotoğraf ve Görsel Kültür | ||
12 | Sinematografi ve Görsel Kültür | ||
13 | Deneyim Tasarımı ve Diyagram | ||
14 | Teknolojik yenilik ve dijital coşku içerisinde Görsel Kültür | ||
15 | Final Submission |
Malcom Bernard. (1998).Art, Design and Visual Culture: An Introduction W. J. T. Mitchell, “Showing Seeing: A Critique of Visual Culture” in Journal of Visual Culture 1:2 (2002) “Introduction” in Visual Culture: The Reader, Jessica Evans and Stuart Hall Hal Foster, 2013, Sanat Mimarlık Kompleksi: Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği. İletişim Yayıncılık Malcom Bernard -Sanat Tasarım ve Görsel Kültür
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 30 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 50 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Gözlem | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 10 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |