Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ECVL202 | Academic English II | Ders | 2 | 4 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Not kullanımı ile üniversite düzeyindeki metinler ve akademik makaleler ile öğrencilerin okuduğunu anlamalarını geliştirmek. Öğrencileri stratejik okuma ve eleştirel düşünme becerileri ile donatmak. Öğrencilerin kelime dağarcığı oluşturma becerilerini geliştirmek. Öğrencilerin paragrafları ve makaleleri özetleme becerisini geliştirmek. Öğrencilerin akademik okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek. Çeşitli metinleri etkili ve eleştirel bir şekilde okuyabilme. Sözlü ve yazılı kaynaklardan materyalleri doğru bir şekilde sentezleyebilme.
Öğr. Gör. Ebru TOY
1 | Öğrenciler,iş hayatında sıkça geçen sözcükleri ve yazılı/sözlü kalıpları uygun bağlamlarda kullanabilecek. |
2 | Grup aktiviteleri aracılığıyla takım çalışmasını öğrenecek. |
3 | Dinleme, konuşma ve yazma alıştırmalarıyla çalışma ortamındaki iletişim kurallarını tanıyacak. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders, akademik çalışmayla ilgili ileri düzey okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Disiplinlerde gerekli olan farklı metin türlerinin analitik olarak okunmasının yanı sıra yazılı bir metin oluşturmak için çeşitli kaynaklardan sentez üzerinde durulmaktadır. Bu konuda, öğrenciler eleştirel düşünme, uzun akademik metinleri özetleme ve sentezleme ve akademik bir argüman oluşturmaya vurgu yaparak akademik becerilerini daha da geliştireceklerdir. Birincil odak, resmi sözlü sunum becerilerinin geliştirilmesi ve akıcı, iyi organize edilmiş ve etkili bir şekilde ifade edilen araştırma makaleleri yazma becerisidir. Bu derse kaydolan öğrencilerin halihazırda bir dizi akademik kelime dağarcığına ve cümleleri doğru bir şekilde yapılandırma, bağlantı araçlarını kullanma ve tutarlı paragraflar geliştirme becerisine sahip olduğu varsayılmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | ||
2 | Açıklama ekleme, anlam çıkarma (anlam çıkarma) | ||
3 | Açıklama ekleme, anlam çıkarma (anlam çıkarma) | ||
4 | Learning parts of words | ||
5 | Learning parts of words | ||
6 | Kısa okumaları ön izleme | ||
7 | Kısa okumaları ön izleme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Paragrafları, şemaları, diyagramları anlama | ||
10 | Paragrafları, şemaları, diyagramları anlama | ||
11 | Çıkarımlar (Çıkarımlar yapmak) | ||
12 | Çıkarımlar (Çıkarımlar yapmak) | ||
13 | Organizasyonel kalıplar | ||
14 | Uzun okumalar | ||
15 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Mikulecky, B.S. & Jefferies, L. Advanced Reading Power. New York: Pearson Longman (2007). Additional handouts & supplements
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 6 | 10 | 60 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |