Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ETRH323 | Yeniçağ Avrupa Tarihi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
15-16. Yüzyıllarda Avrupa, Rönesans ve Reform hareketleri, sonraki yüzyıllarda gerçekleşecek köklü bir değişim süreci ve aydınlanma, Fransız ihtilali ve sonuçları, Sanayi devrimi anlatılacaktır.
Prof. Dr. Göknur Akçadağ
1 | Öğrencilerin dönemleri kavramları ile değerlendirmesini sağlar |
2 | Öğrencilerin tarihsel süreçleri sırasıyla analiz etmesini sağlar |
3 | Öğrencilere yeni kavramlar gösterir ve öğretir |
4 | Öğrenciler başka bir dönemi o dönemin koşulları ile değerlendirmeyi öğrenir |
Birinci Öğretim
-
-
Yakınçağ Avrupa Tarihi; Fransız İhtilali ile başlayan yakın dönem Avrupa Tarihi, “Fransız İhtilali ve Napoleon Dönemi”, “Napoleon Harpleri’nden Sonra Avrupa (1815-1848), “19. Yüzyılın İkinci Yarısında Avrupa (1848-1871)”, “Alman Birliği’nin Kuruluşundan I. Dünya Savaşı’na Kadar Avrupa (1871-1914)” konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Tarihi Nedir, neden tüm dünyada öğretilir, neden Türkiye’de Avrupa tarihi öğretilir. Batı merkezli tarih yazımı ne zaman doğdu? bu haftanın temel konusu tarih yazımında Avrupa olacaktır. Bu dersin sonunda klasik tarih yazımında Roma ve Orta Çağ Avrupası’ndan bahsedilecektir. | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
2 | Orta Çağ’ın en temel kavramları ve bu kavramların neden 15. Yüzyılda yavaçça yok olduğu bu haftanın temel konusudur. Geçen haftanın okumaları eğer ilk haftada tamamlanamadıysa bu hafta tamamlanacaktır ve Orta Çağ Avrupa mirasının ne olduğu, nasıl bambaşka bir forma girdiği bu hafta konuşulacaktır. | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
3 | Yeni Çağ ne anlama gelmektedir? Eski olan neydi ve yeni olan ne? Yeni Çağ’ın en temel özellikleri nelerdir? Monarşiler neden yıkılmaya mahkûmdu? Ulusal devlet nedir? Avrupa nasıl uluslararası olmuştur? Yeni sınıflar ile yok olan sınıflar bu hafta tartışılacaktır. | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
4 | Rönesans’tan bahsetmeye başlanılacak ve coğrafi keşiflere kadar gidilecek. | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
5 | Katolik Kilisesi ile reform bu hafta konuşulacak. Martin Luther’in hareketinin motivasyonu ve Avrupa’nın farklı ülkelerine nasıl yansıdığı ile bu ülkelerdeki isyanlar ve dinde yenileşme hamleleri arasındaki benzerlikler ve temel farklılıklar. | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
6 | İspanyolların Avrupa’da ve tüm dünyada nasıl güçlendiği ve 16. Yüzyıl boyunca nasıl üstünlük sağladıkları bu haftanın temel konusudur. | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
7 | Ek Okumalar | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
8 | Kapitalizm nedir? Avrupa’da nasıl şekillenmiştir? Yeni özneler kapitalist dünyada nasıl tutunmuşlar ve konumlandırılmışlardır? Monarşi ile kapitalizmin bağı nasıldır? Ulus inşa süreci ne demektir bunlar artık b hafta itibari ile tartışılacak konulardır. | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
9 | Kapitalizm, Yeni Çağ Avrupa tarihine damgasını vuran sanat ve sanatçılar, Machiavelli ve Devlet | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
10 | Rönesans | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
11 | Rönesans Dönemi Avrupa tarihi, Aydınlanma dönemi ve etkileri | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
12 | Fransız İhtilali ile başlayan yakın dönem Avrupa Tarihi, İhtilali ve Napoleon Dönemi, Napoleon Harpleri’nden Sonra Avrupa (1815-1848), | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
13 | 19. Yüzyılın İkinci Yarısında Avrupa (1848-1871)”, “Alman Birliği’nin Kuruluşundan I. Dünya Savaşı’na Kadar Avrupa (1871-1914)” | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
14 | Ek Okumalar | Dersin anlatımı, sunumu ve dökümanları | - |
İslamoğlu Huri, Neden Avrupa Tarihi, (İstanbul: İletişim Yayınları, 1997), Bernal Martin, Kara Atena: Eski Yunan Uydurmacası nasıl İmal Edildi?,(Ankara: Kaynak Yayınları,2016), Huberman Leo, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, ( İstanbul: İletişim Yayınları,2014), Yılmaz Yasir, “Avrupa’dan İçeri Avrupamerkezcilik”: Avrupamerkezciliğin Tezahürü Olarak İlerlemecilik ve On Sekizinci Yüzyıl Habsburg Monarşisi ve Rus Çarlığı Tarihyazımı Gündüz Mustafa, Kültür ve Medeniyet Bağlamında Batı Merkezci Eğitim ve Eleştirisi Pirenne Henri, Ortaçağ Avrupa’sının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, ( İstanbul: İletişim Yayınları, 2012),
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 4 | 7 | 28 |
Bireysel Çalışma | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Okuma | 6 | 8 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 155 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |