GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHIR325 Yeni Medya ve Halkla İlişkiler Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencileri halkla ilişkilerin tarihi ve işlevleri konusunda bilgilendirmek, halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan geleneksel ve yeni medya araçlarını tanıtmak, yeni medyanın halkla ilişkiler alanınına getirdiği yenilik ve gelişmeler konusunda bilgilendirmek, ilgili kuramları tanıtmak, Türkiye ve dünyadaki yeni medya ve halkla ilişkiler uygulamalarına ilişkin bilgilendirerek, bu konuda kavrayış edinmelerini ve böylece bilinçli, etik kurallara uyan ve başarılı uygulayıcılar olarak yetişmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğretim Üyes, Gülçin Manka


1 1. "Yeni medya temel kavram ve uygulamalarını ve yeni medyanın çalışma alanlarını bilir.
2 Halkla ilişkilerin işlevleri, tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi ve fikir sahibidir.
3 Halkla ilişkilerin geleneksel ve yeni uygulamaları arasındaki farkları, bu gelişmelere yeni medyanın katkılarını tanımlayabilir.
4 Yeni medyanın tarihini, özelliklerini ve geleneksel medyadan farklarını kavramıştır.
5 Hedef kitleye ulaşmak için yeni medyanın kullanım şekilleri hakkında bilgi ve fikir sahibidir
6 Yeni medya araçlarının halkla ilişkiler üzerindeki etkilerini bilir.
7 Yeni medya araçlarının halkla ilişkilerde kullanımına ilişkin kuramsal yaklaşımları bilir
8 Yeni medyada yapılan halkla ilişkiler uygulamaları konusunda bilgi sahibidir
9 Geleneksel medya ve yeni medyanın etik açıdan değerlendirmesini yapabilir, olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirebilir
10 Türkiye'de ve dünyada halkla ilişkiler uygulamalarında yeni medya kullanımı hakkında yapılan araştırmalar ve sonuçlarından haberdardır.

Birinci Öğretim


Türkçe


Yok


Halkla İlişkilerin Tarihçe ve Tanımı, İşlev ve Özellikleri, Kullandığı Araçlar, Yeni Medya Araçlarının Ortaya Çıkışı, Geleneksel Medyadan Farkları, Halkla İlişkiler Alanına Getirdiği Yenilik ve Katkılar, Sosyal Medyanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri, Yöndeşme Kavramı, Yeni Medyanın Halkla İlişkiler Alanında Kullanımına İlişkin Kuramlar ve Tartışmalar, Konuya İlişkin Türkiye'de ve Dünyadaki uygulamalar, bu konuda Yapılan Araştırmalar ve Sonuçları, Halkla İlişkiler ve Etik


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Halkla İlişkilere Giriş ve Tarihsel Gelişim Süreci
2 Halkla İlişkilerin Temel Özellikleri, Halkla İlişkilerde kullanılan araçlar, Reklam, Propaganda ve Halkla İlişkilerin Farkları, Halkla İlişkiler Programının Aşamaları
3 Yeni Medya Kavramı, Tarihi ve Özellikleri
4 Yeni Medyanın Geleneksel Medya Üzerine Etkileri, Yeni medyanın ticari olarak kullanılışı, halkla ilişkiler alanına etkileri, Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Yeni medyanın halkla ilişkiler alanında kullanımı
5 Kurumsal İletişim ve Halkla ilişkiler Yeni medya araçları ve halkla ilişkiler Halkla ilişkiler uygulamalarında yeni medya araçlarının kullanımı
6 Yeni Medya ve Mükemmel Halkla İlişkiler Modeli, Mükemmel Halkla İlişkiler Modelinin Özellikleri, Yeni Medyanın Mükemmel Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kullanımı
7 Sosyal Medyanın Özellikleri, Halkla İlişkilerde Yeni Medya Kullanımı,
8 Vize Yerine Verilen Ödev Soruları ve Ödevlerin Değerlendirilmesi
9 Yöndeşme Nedir, Ortaya Çıkışı, Yeni Medya ve Yöndeşme, Türkiye'de Yöndeşme , Kurumsal Gazetecilik
10 Yeni medyanın olası riskleri, dijital teknolojileri kullanan halkla ilişkiler uzmanlarının sahip olması gereken bilgi ve beceriler
11 Diyalogsal Halkla İlişkiler yaklaşımı ve yeni medya, diyalogsal halkla ilişkiler nedir, yeni medyanın diyalogsal halkla ilişkilerde kullanımı, avantajları
12 Diyalogsal Halkla İlişkiler İlkelerin ve yeni medyanın Türkiye’deki özel, kamu ve sivil toplum kurum ve kuruluşlarda uygulaması, bu konuda yapılan araştırma sonuçları

Dr.Öğr.Üyesi Kürşad Emrah YILDIRIM, Sosyal Medyaya Giriş Prof.Dr.Haluk Geray, Medyanın Yeni Ekonomisinde Kurumsal İletişim Sırma Oya Tekvar, Yeni Medya, Yeni Halkla İlşkiler Prof.Dr. İrfan Erdoğan, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler Esra Keloğlu İşler, Halkla İlişkiler, Mitler ve Gerçekler Yeni Medya Üzerine (Kolektif)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 15 75
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 10 50
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 142

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek