Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EPSI439 | Interpersonel Relations and Communication Psychology | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı kişilerarası iletişimin temeline yönelik kavramları tanımlamak, öğrencinin etkili bir şekilde kişilerarası iletişim kurabilmesi için gereken öğeleri kullanabilmesini sağlamak ve gelişim sürecinde kişilerarası ilişkilerin süreci ve gelişiminde önemli kavramları öğretmektir.
Dr.Öğr.Üyesi Selçuk Aslan
1 | İletişim ve kişilerarası ilişkilerle ilgili temel kavramları bilir |
2 | Sözlü ve sözsüz iletişim türlerini, empati ve etkin dinlemeyi bilir |
3 | Kişilerarası ilişkilerin gelişmesinde etkili etmenleri bilir |
4 | Yaşamın çeşitli dönemlerinde kurulan ilişkilerin niteliğini kavrar |
5 | Başkalarını ikna etmede etkili psikolojik süreçleri bilir |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yok
Dersin içeriği, iletişim tanımlanması, kişilerarası iletişime süreci ile ilgili kavramların tanımlanması, kişilerarası iletişim sürecinde karşılaşılan çatışma türlerinin anlatılması, kişilerarası ilişkilerde önemli kavramlar, ikna psikolojisi, yaşamın çeşitli dönemlerinde geliştirilen kişilerarası ilişkilerin özelliği gibi konulardan oluşmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar: İletişim ve Kişiler Arası İlişkiler | ||
2 | İletişim Sınıfları ve Becerileri | ||
3 | İletişim Sürecinde Dinleme ve Empati | ||
4 | İletişimde Kendini Açma ve Sözsüz İletişim | ||
5 | Etkileyici İletişim (Propaganda) ve Tutum Değişimi | ||
6 | İkna Psikolojisi (Karşılıklılık, Tutarlılık, Toplumsal Kanıt, Sevgi, Otorite, Kıtlık) | ||
7 | Kişilerarası ilişkiler: Bilişsel Tutarlılık Kuramları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kişilerarası İlişkiler: Ödül ve Zararı Temel Alan Görüşler | ||
10 | Duygusal Kuramlar, Sevgi ve Hoşlanma | ||
11 | Bebeklik Çağında İnsan İlişkileri ve İletişim | ||
12 | Çocukluk Çağında İnsan İlişkileri ve İletişim | ||
13 | Ergenlik, Arkadaşlık ve Toplumsal Destek | ||
14 | Romantik İlişkiler |
Dökmen, Üstün (2019) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara: Remzi Kitabevi Hortaçsu, Nuran (2012) İnsan İlişkileri, Ankara: İmge Yayınevi Hendrick, S.S. (2016) Yakın İlişkiler Psikolojisi, Ankara: Nobel Yayıncılık Cialdini, R. (2020) İknanın Psikolojisi, İstanbul: Mediacat Yayıncılık Kaya, Alim (Editör) (2017) Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 6 | 1 | 6 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 146 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |