Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EISD401 | İşaret Dili | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Öğr. Gör. Cem Aktuna
1 | Sosyal bilimci ve empati kurabilme yeteneği |
2 | İşitme engelli bireyler ile iletişim kurabilmek ve onları anlayabilmek |
Birinci Öğretim
Daha önce "İşaret Dili" dersini almamış olmak.
Yok
Dersle ilgili içerik Haftalık Ders Ayrıntıları’nda verilmiştir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Nezaket Kuralları | ||
2 | El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu | ||
3 | Aile ve çevresi,Vücudumuz,Sağlık | ||
4 | Fiiller,Sıfatlar,Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar | ||
5 | Duygular, Zaman ve Dilimleri | ||
6 | Yiyecek ve İçecekler | ||
7 | Taşıtlar ve Trafik, Renkler | ||
8 | Vize | ||
9 | Ev ve Ev Eşyaları | ||
10 | Müzik ve Müzik Aletleri | ||
11 | Meslekler | ||
12 | Bitkiler ve Hayvanlar | ||
13 | İsimler, Deyimler | ||
14 | Türkiye'nin İlleri ve Ülkeler | ||
15 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 |