Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ERTS431 | Film Eleştiri ve Çözümleme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
1. Öğrencileri film dili ve anlatımının temel öğeleriyle tanıştırmak. 2. Öğrencilere filmin biçimsel ve stil özelliklerini tanımaları ve ayırt edebilmelerini sağlayacak analitik bakış açısı kazandırmak. 3. Öğrencilere film eleştirisinin temel kavram ve terimleri hakkında bir anlayış kazandırmak. 4. Öğrencilerin filmleri analiz edebilmelerini, yorumlamalarını ve değerlendirmelerini mümkün kılacak eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek imkanlar sunmak.
Prof. Dr. Gülseren Yücel
1 | Film çözümlemesinin/ eleştirisinin çeşitli biçimlerini tanımlar. |
2 | Film çözümleme yöntemlerini kullanarak film eleştirisi/çözümlemesi uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders; bölüm öğrencisinin bir filmi kavram, bakış açısı, kuram ya da bir yöntem eşliğinde inceleyebilmesini ve anlamlandırabilmesini hedefler. Bir filmin okunma süreci herşeyden önce bir imgenin okunması prensibiyle başlar.Ancak film analizi bundan çok daha fazlasıdır. Çünkü sinema dilinin özelliklerini bilmek gerekir. Film analizi ayrıva yaşam metniyle de sıkı bağlar kurar. Öğrenci,bu ders sayesinde bir anlatıyı kurmayı ve parçalara ayırmayı, göstergeleri bağlamı içinde anlamlandırmayı öğrenir. Görüntü, ses, diyalog, kamera hareketleri, kamera açısı, ışık, renk vb. tüm öğelerin bilinmesi amaçlanır ve bu bilgilerin öykünün aydınlatılması, karakterlerin psikolojisinin algılanması amacıyla bütüncül biçimde kullanılması söz konusudur.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Film Çözümleme Tekniklerine Giriş | ||
2 | Sinemasal Anlatımının Temelleri Anahtar Kavramlar: Biçimsel bir sistem olarak film. | ||
3 | Sinemasal Anlatım Çeşitleri-I: Klasik Anlatım | ||
4 | Sinemasal Anlatım Çeşitleri-III: Kendini Aynalayan Anlatım ya da Anlatımın Kendi Üzerine Düşünmesi | ||
5 | Sinemasal Anlatım Çeşitleri-III: Kendini Aynalayan Anlatım ya da Anlatımın Kendi Üzerine Düşünmesi | ||
6 | Bir film analizi yöntemi olarak “göstergebilim”den faydalanmak | ||
7 | Sinema Dili, göstergeler ve sözdizimi (Temelanlam ve yananlam düzeylerinin filmden örneklerle incelenmesi) | ||
8 | VİZE HAFTASI | ||
9 | V. Propp ve Yapısalcılık (Masalın Biçimbilimi) | ||
10 | A. Greimas ve Göstergebilimsel Dörtgen | ||
11 | Bir Film Analizi yöntemi Olarak “Psikanaliz”den faydalanmak | ||
12 | İnsana Bakışta Freud ve Jung Farklılığı ve bu bakışaçılarının film çözümlemesinde kullanımı | ||
13 | Çerceve/Çerceveleme Anahtar Kavramlar: Çerçeve içi/dışı, çerçevenin geometrik özellikleri, parçalı çerçeve/ekran, çerçeve oranı, çerçeve içinde çerçeve, çerçeve kompozisyonu. Kamera açısı, seviyesi, yükseliği ve konudan uzaklığı. | ||
14 | Kurgu Aşamaları ve Devamlılık Kurgusuna Alternatifler | ||
15 | FİNAL HAFTASI |
David Bordwell and Kristin Thompson, Film Art: An Introduction. New York: The McGraw-Hill Companies Inc. Zafer Özden, Film eleştirisi, James Monaco Bir Film Nasıl Okunur
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gösterme | 1 | 10 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 |