GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ERTS427 Televizyon Reklamcılığı Seçmeli Ders Grubu 4 7 4.00 3.00

Lisans


Türkçe


Öğrenciler görev alacakları kurum ve kuruluşlarda medya ve medya planlaması yapma becerileri kazandırma


Dr. Öğretim Üyesi Murat SOYSAL


1 Televizyon Reklamcılığı dersinde Televizyon yayın dünyası için, reklam veren için, reklam ajansları için reklamın önemi vurgulanacaktır.
2 Temel olarak iletişim faaliyetlerinden birisi olan reklam ve tanıtımın önemi, ülke ekonomisine , sektörel kalkınmaya katkılara öğretilecektir.
3 Radyo, Televizyon ve Sinema alanında hem ülke içinde hem de ülke dışında mesleki yeterliliklerinin artırılarak, mesleğe atılmaya hazır öğrenciler yetiştirmek.
4 Kamera, ışık, ses, dekor gibi aletlerin teknik teknik özellikleri ve kullanımlarının yanı sıra metin hazırlama, senaryo yazabilme ve senaryonun uygulanması süreçlerini öğrenmeleri için uygulamalı çalışmalar yartırmak, reklam filmi hazırlamak.

Birinci Öğretim



Medya planlamasında en önemli hususlardan birisi olan reklam konusunda bilgi ve becerilerin arttırılması yanında uygulamalı reklam taramaları yaptırmak.


İletişim bilgi ve becerileri kazanmak, medya hakkında detaylı bilgi edinmek, medya planlaması yaparken dikkat edilecek hususları öğrenmek ve reklam ve tanıtım yapabilecekleri medya kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İletişim ve İletişimle İlgili tanımlamalar
2 İletişimin tarihsel süreci
3 İletişimin işlevi, iletişimin toplumlar arası işlevi, iletişimin uluslararası etkisi.
4 Medya ve İletişim araçları
5 Medyanın tanımı, medyanın tarihçesi, medya kuruluşlarının işlevi.
6 Reklam nedir? Reklamın amaçları.
7 Sponsorluk ve Reklam, reklamın ekonomik ve sosyal etkileri.
8 Reklam Türleri.
9 Reklam Türlerine devam.
10 Reklamın amaçları
11 Reklam araçları, Basılı reklam aracı olarak Gazete
12 Reklam aracı olarak dergi, Doğrudan postalama ve diğer basılı reklam materyalleri.
13 Yayın Yapan Reklam Ortamları, Reklam aracı olarak Radyo.
14 Televizyon Reklamları, Hareketli reklamlar, Hareketsiz reklamlar, diğer reklam türleri.

E. Özgür GÖNENÇ, "Medya Dünyası", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları,2004 B.Zakir AVŞAR, Müge ELDEN, "Reklam ve Reklam Mevzuatı" RTÜK Yayınları, 2004 Mark TUNGATE, "Reklamcılığın Global Tarihi", Media Cat Kitapları,2007 Ergün YOLCU, "Televizyon Reklamcılığı" Emek Matbaacılık, 2001



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 7 1 7
Gözlem 7 1 7
Alan Çalışması 5 1 5
Beyin Fırtınası 14 1 14
Rapor Hazırlama 4 1 4
Rapor Sunma 4 1 4
Proje Hazırlama 6 1 6
Proje Sunma 5 1 5
Makale Yazma 5 1 5
Makale Kritik Etme 5 1 5
Bireysel Çalışma 3 1 3
Okuma 7 1 7
Rapor 4 1 4
Ev Ödevi 12 1 12
Toplam İş Yükü (saat) 104

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
ÖÇ 1 4 3 5 4 4 5 5 4 4 5 5 4 5 4 5 5 4 3 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek