Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ERTS326 | Sinemada Yaratıcılık | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin yaratıcılık kuramlarını tanıması, dersin kapsamında kendi yaratıcılık özellikleri hakkında iç görü sahibi olmaları, sanat felsefesi (estetik) değer yargılarının oluşumu bağlamında sanat eserini değerlendirme kriterlerini tanımaları hedeflenmektedir.
Öğr. Gör. Tuna Yıldırım
Birinci Öğretim
YOK
Dersin interaktif bir özellik taşımasını sağlamak amacıyla 6-8 ödevden oluşan hayali bir uyarlama film çalışması sürdürülecektir. Ayrıca her ders bir ya da iki film önceden izlenmek koşuluyla incelenecektir.
Sinemada Yaratıcılık dersi kapsamında 14 hafta boyunca Psikiyatri bilim dalının yaratıcılık edimine yönelik kuramları ile sanat felsefesi (estetik) kuramlarının bir sanat eserinin yaratıcı bir eser olarak değerlendirilmesini sağlayacak çıkış noktaları öğretilecektir. Ders içeriğinde sinema kuramlarının gelişimi, yaratıcı sanatçının içinde bulunduğu ekonomik ve tarihi koşullar bağlamında sanatta yaratıcılığın öne çıktığı dönemler, iletişim psikolojisi ve iletişim sosyolojisi alanındaki yaratıcılıkla ilgili temalar ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Psikiyatrik Kuramlar | |||
2 | Sanatsal – eleştirel kuramlar | |||
3 | Yaratıcılığın yükselişe geçtiği dönemler: Alman Dışavurumculuğu, Rus Avangardı | |||
4 | Yaratıcılığın araçları: Alegori | |||
5 | Yaratıcılığı etkileyen ekonomik, siyasi, sosyolojik faktörler | |||
6 | Yaratıcılığın yükselişe geçtiği dönemler: Rönesans ve Yaratıcılık | |||
7 | İletişim kuramlarından yaratıcılıkla ilgili çıkarımlar | |||
8 | VİZE HAFTASI | |||
9 | Sanat Felsefesi (Estetik) Değerlendirme, Estetik Yargı, Sanat eserinin anlamlandırılması | |||
10 | Endüstri toplumunda yaratıcılık algısının dönüşümü | |||
11 | Sinema kuramlarında yaratıcılıkla ilgili çıkış noktaları | |||
12 | Modernizm üzerinden yaratıcılığın tartışılması | |||
13 | Ütopyalar, distopyalar ve bilim-kurgu- Yaratıcığın rolü | |||
14 | Postmodernizm üzerinden yaratıcılığın tartışılması | |||
15 | FİNAL HAFTASI |
Estetik ve Sanat Felsefesi, Ömer Naci Soykan, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul, 2020 Psikiyatri ve Yaratıcılık, Prof. Dr. Selçuk Kırlı, Psikiyatri ve Sanat Yayınevi, Bursa, 1999 İletişim Teorileri, Werner J. Severin, James W. Tankard. Jr., Çev: Prof. Dr. Ali Atıf Bir, Kevser Zeynep Meral. Bir Film Nasıl Okunur?, James Monaco, Çev. Ertan Yılmaz, Oğlak Yayınları, İstanbul, 2001
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 |