Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ERTS327 | Sinemada Akımlar | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Sinemadaki akımlar ortaya çıktıkları toplumun toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik değişimlerinden etkilenmiştir. Sinema akımları diğer sanat dallarında ve düşünce hayatında ortaya çıkan akımlardan ayrı düşünülemez. Özellikle ilk yıllarında sinema diğer sanat dallarında meydana gelen gelişmelere tamamen açık olmuştur. Bu derste dünya sinema akımları ortaya çıkış nedenleri, diğer sanat akımları ile ilişkileri ve birbirleri ile etkileşimleri çerçevesinde yakından incelenecektir.
Prof. Dr Gülseren Yücel
1 | Sinema akımlarının ortaya çıkış nedenlerini tanımlayabilir |
2 | Sinema akımların özelliklerini öğrenir. |
3 | Sinema akımların önde gelen yönetmenlerinin filmlerini inceleyerek değerlendirebilir, |
4 | Diğer sanat dalları ile sinema akımları arasındaki ilişkileri açıklayabilir |
5 | Sinema tarihi içinde akımların yerini ve önemini anlatabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Sinemanın geliştiği 20.yüzyılın ilk yılları, dünyanın sanayileşme, modernleşme, kentleşme olguları ile tanıştığı hızlı bir değişme dönemidir. Aynı zamanda ekonomik bunalımların ve dünya savaşlarının da yaşandığı bu yıllarda toplumlar büyük sarsıntılar geçirmektedir. Sanat tüm bunlarda etkileniyor ve değişiyordu. Modern sanat toplumlardaki bu hızlı değişimin sanatta karşılığını bulması ile ortaya çıkmıştır. Modern sanatın çeşitli akımları, geçmişin değerlerinin reddedilmesi, yeni değerler sisteminin yaratılması isteğinin sonucu ortaya çıktılar. Sinema çağdaşı olan sanat akımlarının yörüngesine girerek toplumdaki huzursuzlukları, değişim isteklerini dile getirmeye çalıştı. Sinemadaki akımlar ortaya çıktıkları toplumun toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik değişimlerinden etkilenmiştir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sanat akımlarının ortaya çıkışı, Fütürizm (Gelecekçilik ) akımı, Konstrüktivizmin sinemaya yansıması | ||
2 | Rus Devrim Sineması ve Toplumsal Gerçekçilik akımı | ||
3 | Alman Ekspresyonizm (Dışavurumculuk) akımı | ||
4 | Fransız Avant-Garde sineması, Empresyonizm, Dadizm ve Soyut Sanat | ||
5 | Sürrealizm (Gerçeküstücülük ) akımı | ||
6 | Şiirsel Gerçekçilik (Realisme Poetıque) akımı | ||
7 | İngiliz Belge Okulu | ||
8 | İtalyan Yeni Gerçekçiliği (Neo Realısmo) | ||
9 | Fransız Yeni Dalga (Nouvelle Vague) akımı | ||
10 | Özgür Sinema (Free Cinema) akımı | ||
11 | Amerikan Deneysel (Underground) Sineması | ||
12 | Üçüncü Dünya ülkelerinde Yeni Sinema (Cinema Novo) | ||
13 | Brezilya Yeni Sineması | ||
14 | Dogma 95 Akımı |
Esin Coşkun, Dünya Sinemasında Akımlar,Phoenix Yayınları,2009 L.Badley, R.B.Palmer, S.J.Schneider, Dünya Sinemasında Akımlar, Doruk Yayınları, 2016 Esra Biryıldız, Sinemada Akımlar, Beta,2002
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gösterme | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 |