Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMAK334 | Makine Laboratuvarı II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
1.Deney tasarlama metotlarını (Taguchi, RSM ve facktoriel ve ANN vb.) öğrenme. Öğrenci sayısı dikkate alınarak proje grupları oluşturulacaktır. Proje gruplarına araştırma görevlisi de katkı sağlayacaktır. 2.Malzeme test etme Lab.(Sertlik, eğilme dayanımı, vb.) deneyleri yapma, 3.Takım tezgahları Lab.(Kesme deneyleri yapma), 4.Kompozit Lab.(kompozit üretimiyle ilgili parametrik çalışmalar yapma ve farklı kombinazyonlarda) parçalar imal etme, 5.Isıl işlem Lab.(Çelik veya kompozitler üzerinde) T4/T6 işlemleri uygulama, 7.Metalografi Lab.(Numune hazırlama, kesme, parlatma ve dağlama yapma) yeteneği kazanma, 8. Mikroskop Lab. Mikroskoplar aracılığı ile mikro-yapıları inceleme ve fotoğraflarını çekebilme yeteneği kazanma, 9. Korozyon deneyleri (Çelik, Al vb.alaşımlarda) yapma.
Doç..Dr.Arif Şenol ŞENER
1 | Bir makine parçasını kompozit olarak tasarlayabilme ve laboratuvarda uygulayabilme yeteneğini kazandırmak |
2 | Deney planlaması yapabilme, modern araç gereç ve donanımları kullanabilme. |
3 | Doğal ve sentetik malzemelerin ve yapıştırcılarının fiziksel özelliklerini bilerek yapılacak hibrit veya geleneksel metodla el yatırma tekniği ile vaktum sistemlerini uygulayarak üretilen parçaların fiziksel analizlerini yapıp raporlayabilmek |
Birinci Öğretim
Teknik rapor yazma ve sunma becerilerin artırılması, deneylerin tasarımı ve analizinin kavranması amaçlanmaktadır. Ayrıca farklı tezgahları kullanma becerisi artırılacaktır.
1.Yapacakları araştırma konularıyla ilgili bilgi birikimine sahip olması. 2.Daha önce almış olduğu konular üzerine düşünme, yaratıcılığını geliştirme. 3.Araştırma yapma ve makale yazma becerilerini geliştirmesi. 4.Araştırma etiğine ilişkin prensipleri öğrenmesi ve uygulaması. 5.Kendisinin/grubunun projesini yazılı hazırlama ve sözlü (Ulusal/Uluslararası konferansta) sunma yeteneği kazanması, 6.Bilimsel/akademik bir çalışma yapabilme kabiliyetine sahip olması
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin organizasyonu | |||
2 | Otomotiv | |||
3 | Hidrolik Makineler | |||
4 | Hidrolik Makineler | |||
5 | Mekanik | |||
6 | Mekanik | |||
7 | Termodinamik | |||
8 | sınav | |||
9 | Termodinamik | |||
10 | Isıtma Havalandırma | |||
11 | İklimlendirme | |||
12 | İmal Usulleri | |||
13 | İmal Usulleri | |||
14 | İmal Usulleri |
1.“Talaş Kaldırma Prensipleri I,II” , Y. Şahin, Seçkin Yayın&Dağıtım, Ankara, 2003. 2. “Applied Design of Experiments and Taguchi Methods”, I.L.Krisnaiah, P.Shahabudeen, PHI Learning Private Limited New Delhi-110001,2012 3. Lecturer, Mekanik Özellikler-çekme-eğme deneyleri vb. 4. Çekme deneyi Linki
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Rapor | 1 | 5 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 |