GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMAK319 Robotik Seçmeli Ders Grubu 3 5 5.00 3.00

Lisans



Robotiğin temel kavramları ile robotun kinematik ve dinamik analizinin temelleri hakkında ve robot kontrolü hakkında bilgiler vermek..


Doç.Dr. Arif Şenol ŞENER


1 1 Temel robotik kavramlarını anlar. 1.1 Robot kavramını anlar 1.2 Robotları sınıflandırabilir.
2 2 Katı cisim dinamiği ve dönüşümlerini anlar, 2.1 Matris dönüşümlerini ve basit dönüşümleri bilir.
3 3 Dönme dönüşümlerini anlar. 3.1 Eular açıları konusunu bilir. 3.2 Dönme ve ölçekleme dönüşümleri, homojen dönüşüm matrisleri ve kompozit dönüşüm formülleri bilir
4 1 Robot kontrolü için gerekli programlama bilgisine sahip olur.
5 5 D-H parametrelerini tanımlayabilir. 5.1 Bir robot kolunun ileri kinematik denklemlerini çıkarabilir. 5.2 Düzlemsel kol gibi temel modüllere dayalı karmaşık kinematik sistemleri tasarlar.
6 6 Bir robot kolu için ters kinematik çözümlerinin varlığını ve sayısını belirler; 6.1 Analitik ve geometrik manipülatörlerin ters kinematik çözümlerini bulur.

Birinci Öğretim



Yok


Robotların kinematiği hususunda bilgilenmek. Robotların matematik modellerini oluturmak. Denavit- Hartenberg gösterimi. Robot dinamiğini incelemek. Robot kontrolünü gerçekleştirebilmek için gerekli modelleme çalışmalarını yapabilmek..


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Robotiğe giriş. Robot türleri. İnsansı ve Endüstriyel robotlar.
2 Koordinat sistemleri, Katı cisim dinamiği, Homojen dönüşüm matrisleri
3 Dönme merkezleri, Euler açıları, homojen koordinatlar ve dönüşümler
4 Robot programlamaya giriş.
5 Robotlarda kinematik hesaplamalar. Düz Kinematik hesaplamalar
6 Düz kinematik, Kinematik zincirler
7 Denavit-Hartenberg (D-H) Temsili
8 Ara Sınav
9 Ters manipülatör kinematiği
10 Ters manipülatör kinematiği
11 Hız kinematiği ve Jacobian, Jacobian türevleri, doğrusal ve açısal hız Jacobians, singularities
12 Robot dinamiği ileri ve geri dinamik
13 Lagrange-Euler formülasyonu
14 Robot kol dinamikleri için Newton-Euler ve Generalized d'Alambert formülasyonları

Robot Modeling and Control, Mark W. Spong, Seth Hutchinson, and M. Vidyasagar, JOHN WILEY & SONS, INC.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek