GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
0 0 0 0

Lisans





1 Nesneye dayalı programlama kavramını açıklayabilmek.
2 Program yazmak ve test etmek için nesneye dayalı bir programlama dilini (Java) kullanmak.
3 Gerçek problemleri çözmek için, veri sarmalama (encapsulation), kalıtım ve çokbiçimlilik kavramlarını kullanarak UML tabanlı tasarımlar geliştirmek.
4 UML sınıf diyagramlarını kullanarak karmaşıklık düzeyi yüksek tasarımları programlamak.
5 Nesneye dayalı uygulamaları tasarlamak, gerçeklemek, hata ayıklamak ve çalıştırmak için IDE kullanmak.
6 Gerçek hayattaki bir ihtiyaca yönelik projeyi nesneye yönelik programlama konseptlerine uygun olarak JAVA ortamında geliştirebilmek, raporlamak ve sunabilmek.



Yok



Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Java programlama diline giriş
2 Nesne tanımlama, oluşturma ve erişme
3 Duruk değişkenler, duruk metotlar
4 Görünürlük, veri sarmalama, yöntemlere nesne gönderme
5 Diziler, nesne dizileri
6 Değiştirilemeyen nesneler, kapsam, “this” işaretçisi
7 Ara Sınav
8 Kalıtım ve çokbiçimlilik
9 Soyut sınıflar ve arayüzler
10 Soyut sınıflar ve arayüzler
11 Koleksiyonlar
12 Kural dışı durum işleme
13 Dosya işleme
14 Proje Sunumları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 33
Quiz 4 34
Proje Hazırlama 1 33
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 4 1 4
Derse Katılım 14 4 56
Proje Hazırlama 1 30 30
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek