GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EBLG443 Tasarım Kalıpları Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans



Dersin amacı, nesneye yönelik modelleme ve tasarımda yaygın olarak karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik tasarım kalıplarını öğretmektir.


Dr. Öğr.Üyesi Aliye SARAÇ


1 Öğrenciler literatürdeki temel tasarım kalıplarını kullanarak yazılım gerçekleştirebilme yeteneği kazanır. Öğrenciler en sık ortaya çıkan kodlama kusurlarını tanıma ve düzeltme yeteneği kazanır.
2 Öğrenciler nesne yönelimli analiz, tasarım ve kodlama etkinliklerini daha yetkin düzeyde yürütebilme yeteneği kazanır. Öğrenciler yazılım bakım etkinliklerinde adım adım iyileştirme yöntemini kullanma yeteneği kazanır.
3 Öğrenciler bir yazılımın dışarıya verdiği servisleri değiştirmeden o yazılımı iyileştirebilme yeteneği kazanır.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yok


NYP temel ilkelerinin ve UML şemalarının hatırlatılması, Dörtlü çete tasarım kalıpları, Seçme kod kusurları


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 NYP temel ilkelerinin ve UML şemalarının hatırlatılması
2 Kod Kusurları (Duplicate code, Long method, Large Class) ve Yeniden Düzenleme Eylemleri
3 Kod Kusurları (Divergent Change, Shotgun Surgery, Primitive Obsession) ve Yeniden Düzenleme Eylemleri
4 Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları
5 Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları
6 Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları
7 Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları
8 Ara sınav
9 Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları
10 Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları
11 Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları
12 Konu Tekrarı
13 Konu tekrarı

Design Patterns – Elements of Reusable OO Software, Erich Gamma et.al (Gang of Four), Addison-Wesley, 1994 Refactoring: Improving the Design of Existing Code, Martin Fowler. Addison-Wesley, 1999



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 4 40
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 2 15 30
Toplam İş Yükü (saat) 142

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek