GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EYDL192 İngilizce II Ders 1 2 6.00 3.00

Lisans


İngilizce


Öğrencilerin analitik okuma becerilerini güçlendirmek • Öğrencileri okuma metnini anlama becerilerini geliştirmeye ve etkili bir şekilde analiz yapabilmeye teşvik etmek • Öğrencileri, yüksek öğrenim hayatlarında ve ileride ki çalışmalarında karşılaşabilecekleri birçok farklı disiplinden çeşitli metinlerle tanıştırmak • Bağlam içinde geçen kelimelerin anlaşılmasına yönelik stratejiler öğretmek ve kelime seçiminin metnin anlamı ve türü açısından önemine dikkat çekmek • Öğrencilere konu içeriklerini daha rahat anlamaları ve konuyla ilgili soruları daha kolay cevaplamaları için çeşitli okuma stratejilerini öğrenmeye ve uygulamaya teşvik etme • Öğrencileri, okumuş oldukları bir metnin ana fikrini bulmaya ve metin içinde geçen ve ana fikri geliştiren diğer yardımcı fikirleri bulmaya teşvik etme.


MURAT GÜLTEKİN


1 Öğrenciler, okuma stratejilerini kullanarak bir metni daha kolayca anlayıp, metinle ilgili sorulara cevap verebileceklerdir. Bağlam içinde geçen kelimeleri anlayabileceklerdir. Bir metni okuyup, ana fikrini ve geliştirici yan fikirleri saptayabileceklerdir.
2 Okudukları metinlerdeki bilgileri analiz ederek ve sentezleyerek, konu içerikleriyle ilgili kendi fikirlerini yazılı olarak ifade edebileceklerdir. Öğrenciler okudukları bir metne cevap yazabileceklerdir.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yok


Okuma stratejileri • Not alma • Metin cümlelerini kendi cümleleriyle ifade etme • Özet çıkarma teknikleri • Öğrencilerin kendi fikirlerini ifade ederken kullanacakları yazım teknikleri • Sözcük bilgisi geliştirme alıştırmaları


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş & Unit 1: Building with nature -
2 Unit 2: The benefits of environmental architecture & How to identify key points of a text Retelling/Paraphrasing
3 Unit 2: The benefits of environmental architecture How to identify key points of a text Retelling/Paraphrasing
4 Unit 3: 6 ways social media is making you stressed & Input on Summarizing
5 Writing Practice on Summarizing
6 Unit 4: Reading & Vocabulary
7 Unit 4: FOMO is real: How social media increases depression and loneliness Input on Writing a Response Paper
8 Ara Sınav 1
9 Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? Reading & Vocabulary
10 Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? & Response Writing & Feedback
11 Further Practice on Writing Response Papers
12 Unit 6: Too dangerous to be ignored Reading & Vocabulary
13 Unit 6: Too dangerous to be ignored (Catch up for Thursday groups)

Modern Diller Bölümü Akademik Ofisi tarafından hazırlanan MDB1032 İleri İngilizce 2 Ders Materyali Modern Diller Bölümü Akademik Ofisi tarafından hazırlanan ek ders materyalleri ve sınava hazırlık alıştırmaları Önerilen Diğer Kaynaklar: www.dictionary.com, http://www.academicvocabularyexercises.com, http://dictionary.cambridge.org, http://www.merriam-webster.com



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 4 40
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 2 15 30
Toplam İş Yükü (saat) 162

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 3 3 4 4 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek