GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ECAM207 Introduction to Marketing Ders 2 3 5.00 3.00

Lisans


İngilizce


Bu ders öğrencilere, pazarlamanın toplumsal ve ekonomik rolleri, işlevleri, kavramları ve ticari işletmelerdeki stratejileri hakkında genel bir anlayış vermeyi amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama alanının rolünü, yöneticilerin nasıl planlama, uygulama ve kontrol ettiklerini anlamalarını sağlamak; ne tür kararlar aldıkları ve pazarlama karmasını nasıl yönettikleri anlamalarını sağlamaktır. Pazarlama karması, pazarlama yöneticilerinin üzerinde doğrudan kontrol sahibi olduğu tek araç olduğundan, eğitmen 4P'lerdeki stratejilerle ilgili ayrıntıları tartışacaktır.


Dr. Begüm Maral


1 Pazarlamanın temel kavramlarını belirleyebilmek ve açıklamak
2 Pazarlama stratejileri hakkında genel bir bakış açısı sağlamak
3 Pazarlamanın makro ve mikro çevresi ile ilgili konuları analiz etmek
4 Pazarlama karması elemanlarını analiz etmek

Birinci Öğretim


Yoktur


Principles of Marketing, Global Edition, 17/E, Philip T. Kotler, Gary Armstrong, Pearson “Pazarlama İlkeleri / Pazarlamaya Giriş” isimli her türlü kaynak / kitap kabul edilir ve kütüphaneden temin edilebilir. Çeşitli iş dergilerinden, gazetelerden, çevrimiçi kaynaklardan, Kitabevleri İşDünyası/Pazarlama kitaplarından, pazarlama / tüketici davranışı konularında makalelerden, daha fazla araştırma için ana kitabın yanında kabul edilir.


Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi, Modern Pazarlama / Pazarlama Çevresi / Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüstiyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları / Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi / Mamül / Fiyat / Tutundurma / Dağıtım kanalları ve Fiziksel Dağıtım / Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması / Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 1. Pazarlama: Pazarlama ve Pazarlama Sürecini Tanımlama
2 2. Pazarlamanın Gelişimi
3 3. 4P ÜRÜN
4 4. Product Strategies
5 Markalaşma
6 Kullanıcılarına Göre Ürün Tipleri
7 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar, Konumlandırma Stratejileri
8 Fiyatlandırma
9 Fiyatlandırma Stratejileri
10 Tutundundurma
11 Tutundurma Stratejileri
12 Dağıtım/Dağıtım Kanalları
13 Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü Stratejileri
14 Ürün Yaşam Döngüsü Stratejileri

Principles of Marketing, Global Edition, 17/E, Philip T. Kotler, Gary Armstrong, Pearson “Pazarlama İlkeleri / Pazarlamaya Giriş” isimli her türlü kaynak / kitap kabul edilir ve kütüphaneden temin edilebilir. Çeşitli iş dergilerinden, gazetelerden, çevrimiçi kaynaklardan, Kitabevleri İşDünyası/Pazarlama kitaplarından, pazarlama / tüketici davranışı konularında makalelerden, daha fazla araştırma için ana kitabın yanında kabul edilir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
Bireysel Çalışma 10 10 100
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 135

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek