Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ECAM207 | Introduction to Marketing | Ders | 2 | 3 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders öğrencilere, pazarlamanın toplumsal ve ekonomik rolleri, işlevleri, kavramları ve ticari işletmelerdeki stratejileri hakkında genel bir anlayış vermeyi amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama alanının rolünü, yöneticilerin nasıl planlama, uygulama ve kontrol ettiklerini anlamalarını sağlamak; ne tür kararlar aldıkları ve pazarlama karmasını nasıl yönettikleri anlamalarını sağlamaktır. Pazarlama karması, pazarlama yöneticilerinin üzerinde doğrudan kontrol sahibi olduğu tek araç olduğundan, eğitmen 4P'lerdeki stratejilerle ilgili ayrıntıları tartışacaktır.
Dr. Begüm Maral
1 | Pazarlamanın temel kavramlarını belirleyebilmek ve açıklamak |
2 | Pazarlama stratejileri hakkında genel bir bakış açısı sağlamak |
3 | Pazarlamanın makro ve mikro çevresi ile ilgili konuları analiz etmek |
4 | Pazarlama karması elemanlarını analiz etmek |
Birinci Öğretim
Yoktur
Principles of Marketing, Global Edition, 17/E, Philip T. Kotler, Gary Armstrong, Pearson “Pazarlama İlkeleri / Pazarlamaya Giriş” isimli her türlü kaynak / kitap kabul edilir ve kütüphaneden temin edilebilir. Çeşitli iş dergilerinden, gazetelerden, çevrimiçi kaynaklardan, Kitabevleri İşDünyası/Pazarlama kitaplarından, pazarlama / tüketici davranışı konularında makalelerden, daha fazla araştırma için ana kitabın yanında kabul edilir.
Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi, Modern Pazarlama / Pazarlama Çevresi / Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüstiyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları / Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi / Mamül / Fiyat / Tutundurma / Dağıtım kanalları ve Fiziksel Dağıtım / Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması / Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | 1. Pazarlama: Pazarlama ve Pazarlama Sürecini Tanımlama | ||
2 | 2. Pazarlamanın Gelişimi | ||
3 | 3. 4P ÜRÜN | ||
4 | 4. Product Strategies | ||
5 | Markalaşma | ||
6 | Kullanıcılarına Göre Ürün Tipleri | ||
7 | Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar, Konumlandırma Stratejileri | ||
8 | Fiyatlandırma | ||
9 | Fiyatlandırma Stratejileri | ||
10 | Tutundundurma | ||
11 | Tutundurma Stratejileri | ||
12 | Dağıtım/Dağıtım Kanalları | ||
13 | Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü Stratejileri | ||
14 | Ürün Yaşam Döngüsü Stratejileri |
Principles of Marketing, Global Edition, 17/E, Philip T. Kotler, Gary Armstrong, Pearson “Pazarlama İlkeleri / Pazarlamaya Giriş” isimli her türlü kaynak / kitap kabul edilir ve kütüphaneden temin edilebilir. Çeşitli iş dergilerinden, gazetelerden, çevrimiçi kaynaklardan, Kitabevleri İşDünyası/Pazarlama kitaplarından, pazarlama / tüketici davranışı konularında makalelerden, daha fazla araştırma için ana kitabın yanında kabul edilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |