GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMIM415 Mimarlık Tarihi II Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Öğrencileri mimarlık kuram ve pratiğinin tarihsel gelişimine dair kapsamlı bir çerçeveyle tanıştırmayı hedefler.


Dr.Öğretim Üyesi Pelin Yiğit


1 Modern Mimarinin temel teorilerini tanımlaması
2 Modernizmin dönüşümünü gerekçeleriyle incelemek
3 Bugünün mimarisi hakkında konuşabilmek, çağdaş mimarinin dilini ve potansiyellerini anlayabilmek

Birinci Öğretim



Yok


Üslup kavramı, Ortaçağ olgusu ve günümüzdeki değişen imgesi. Romanesk dönem mimarlığı. Yığma yapının strüktürlenme süreci ve Gotik. Rönesans'ı ortaya çıkaran modern koşullar: Kapitalizm, Aydınlanma ve Hümanizma. Kentsel kültürün yeniden oluşması. Rönesans kuralcılığından Maniyerizm'in öznelliğine geçiş ve nedenleri. Barok ve Rokoko dönemlerinde mimarlığın karmaşıklaşması: Tümel tasarım, çok katmanlılık, mekan ve ışık etkisinin tasarlanması. Mutlakiyet, saray ve kent tasarımı. Osmanlı Batılılaşma mimarlığı. Modernliğin ilk belirmesi: Aydınlanma mimarlığı. Historisist çoğulculuk. Oryantalizm Endüstri devrimi: Yeni yapı malzemeleri ve türleri. 19. Yüzyıl kentleri.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Antikiteden Avrupa Ortaçağına geçiş
2 Erken Hristiyan Dönemi
3 Romanesk Dönem
4 Gotik Dönem
5 Ortaçağdan Rönesansa geçiş koşulları
6 Rönesans merkezi planlı yapılar
7 Rönesans kenti / Dönem içi sınavı (Vize Sınavı)
8 Rönesans kent sarayları
9 Manyerizm
10 Barok kent ve saray tasarımı
11 Barok dinsel mimarlığı
12 Aydınlanma mimarlığı, Historisizm, Oryantalizm
13 Endüstri Devrimi, Osmanlı Batılılaşma mimarlığı
14 Final Sınavı

Alberti, L. B., 1992, On the Art of Building in Ten Books, MIT Press. Gombrich, E. H., 1976, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi. Kruft, H. W., 1994, A History of Architectural Theory from Vitruvius to the Pre, Princeton Architectural Press. Murray, P., 1971, Renaissance Architecture, Harry N. Abrams Publishers. Norberg-Schulz, C., 1971, Baroque Architecture, Harry N. Abrams Publishers. Panowsky, E., 1995, Gotik Mimarlık ve Skolostik Felsefe, Kabalcı Yayınları. Wittkower, R., 1988,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 3 39
Tartışma 13 1 13
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 116

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek