Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Deneysel psikolojinin temel kavramlarını öğrenir. |
2 |
Deneysel araştırma yöntemleri ile deneysel olmayan araştırma yöntemlerini mukayese edebilir. |
3 |
Bir deneysel araştırma deseni geliştirebilir. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Giriş, Dersin akışı hakkında bilgi verme. Doğa felsefesinden felsefeye geçiş. Doğayı ,insani düşünceyi ve psikoloji bağlantısını tarihsel süreç içinde anlatılması. Bu yolla bilimsel zihnin kronolojik olarak yapılanmansının tartışılması. |
|
|
2 |
Deneysel Düzende Temel Prensipler (Bilimsel Araştırmaya Giriş, Bilim Nedir? Neden Bir Psikoloji Bilimi?, Bilimsel Yöntem) |
|
|
3 |
Deneysel Düzende Temel Prensipler-Devam (Deneysel Psikolojide Düşüncelerin Ve Hipotezlerin Gelişimi, Tanımlar) |
|
|
4 |
Deneysel Düzenin Anatomisi: Düzen Stratejileri (Deneysel Düzenin Mantığı, Bağımlı ve Bağımsız Değişkenler, Deney ve Kontrol Grupları) |
|
|
5 |
Deneysel Düzenin Anatomisi: Deneysel psikolojide korelasyonun anlatılması. Negatif - pozitif ve nötr korelasyonun anlatılması. Korelasyon değer aralıklarını nasıl değerlendirmek gerekir. Evren ve örneklem üzerine bilgilendirme. |
|
|
6 |
Deneysel Düzenin Anatomisi: Psikofizik konusuna genel bakış. Eşikler. Mutlak eşik ve fark eşiklerinin işlenmesi. Fark eşiğinin kavratılmasına yönelik duyma deneyinin sınıfta öğrencilerle uygulanması. Alt ve Üst eşik kavramlarının uygulamalı anlatımı. Mutlak eşik konusunun fizik labratuarında deneyle anlatılması. Öğrencilere deney yaptırarak öğretme. Weber ve Fechner yasalarının anlatılması. |
|
|
7 |
Deneysel Düzenin Anatomisi:Algı konusuna yer verildi. Psikolojinin gelişim sürecinde algının ele alınması. Algı kuramları. Algıyı ölçümlemennin ve yönetebilmenin sosyo -kültürel ve ekonomik olarak kullanımı. Medya ve reklam sektörü, siyaset, sosyal medyada kullanımı. |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Deneysel Düzenin Anatomisi: Dİkkat. Dikkatin çeşitleri. Dikkatin nörobiyolojisi. Dikkati arttırmaya yönelik çalışmalar. |
|
|
10 |
Düzen Eleştirileri I- Yapılmış Calışmaların Incelenerek Derste Oğrenilmiş Konular Açısından Değerlendirilmesi, Deney Özetleri) |
|
|
11 |
Denek Değişkenlerinin Kontrolü (Uygulama Grubundaki Deneklerin Eşitliği, Random Gruplar Düzeni: Model 1, Eşlenmiş Çiftler Düzeni: Model 2, Denek İçi Düzen: Model 3, Tekrarlı Ölçüm Düzeni-Sırası Dengelenmiş: Model 4, Denek Kaybı) |
|
|
12 |
Düzen Eleştirileri 2- Yapılmış Calışmaların Incelenerek Ders 10`da Oğrenilmiş Konular Açısından Değerlendirilmesi, Deney Özetleri) |
|
|
13 |
Final |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
2 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
2 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
6 |
5 |
30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
6 |
5 |
30 |
Okuma |
8 |
7 |
56 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
120
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek