Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Bu ders sonunda öğrencilerin genel olarak:
Felsefi akıl yürütmenin doğasını kavramaları, |
2 |
kendi düşüncelerini mantıksal, açık ve tutarlı şekilde ifade edebilmeleri, |
3 |
düşüncede yanılgıları ve çelişkileri tespit edebilmeleri beklenmektedir. |
4 |
Özel olarak da:
bilgi konusundaki kendi ön kabulleri ve sezgilerinin farkına varmaları, |
5 |
insanların bilgiyle ilişkilerinin karmaşık doğasına dair fikir yürütebilmeleri, |
6 |
zihin felsefesi konusunda merkezi problemleri anlayıp açıklayabilmeleri, |
7 |
bilimsel çalışma yöntemleriyle ilgili tartışmalara vakıf olmaları, |
8 |
ahlaki bir iddiayı desteklerken nedenler sunabilmeleri, |
9 |
dini inançları değerlendirmenin karmaşıklığını anlamaları, |
10 |
siyaset, özgürlük, adalet, haklar ve yasalar konusunda kavramsal düşünme yetisi geliştirmeleri beklenmektedir. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Felsefeye Giriş: Felsefe Nedir? Neden felsefe yaparız? Felsefi düşünceyi diğer alanlardan ayıran nedir? Felsefenin 4 temel özelliği: ifade etme, argüman kurma, analiz etme ve sentezleme. Felsefe içindeki alanlar. Kavramlar üretme ve kavramsal çerçeve oluşturma. Felsefe yapmak için neye ihtiyacımız vardır? |
|
|
2 |
Varlık nedir? Gerçekliğin doğası nedir? İlk metafizikçiler ve Palton'un formları. Tümeller Problemi. Varlık vs. Oluş.. |
|
|
3 |
Görünüş ve gerçeklik ayrımı. Idealism vs. Materialism. Üç Şüpheci Argüman: Yanılsama, Rüya, Halüsinasyon. İdealizm. Sağduyu Gerçekçiliği. Temsili Gerçekçilik. Nedensel Gerçekçilik. |
|
|
4 |
Gerçekliği nasıl bilebiliriz? Bilgi nedir? Doğruluk Biçimleri. Rasyonalizm (akılcılık) vs. Empirizm (deneycilik). Doğruluk kuramları. |
|
|
5 |
Bilimsel açıklamanın doğası nedir? Tümevarım ve tümdengelim yöntemleri. Bilimsel olanı bilimsel olmayandan ayırma. Mantıksal pozitivizm ve doğrulanabilirlik. Yanlışlanabilirlik. Paradigma değişimi ve bilimsel devrimler. |
|
|
6 |
Tanrı var mı? Dini inancın doğası nedir? Felsefi Tanrı argümanları ve kavramsallaştırmaları. İnanç düzeyinde sorgulama. Farklı Tanrı kavramları. Tanrının varlığı kanıtlamaları ve eleştirileri. Kötülük ve acı çekme problemleri. Dini hoşgörü. |
|
|
7 |
Zihin nedir? Zihin-beden ayrımı problemi. Felsefi zombiler. İkici ve birci zihin kuramları. Fizikalizm, Davranışçılık, Özdeşlik Kuramı, İşlevselcilik. Bilinç ve Qualia problemi. |
|
|
8 |
Ara sınav. |
|
|
9 |
Özgürlük nedir? Özgür irade ve belirlenimcilik problemleri. Düşünce Özgürlüğü. |
|
|
10 |
Ahlaklılık nedir? Ahlak kuramları ve problemleri: ödev ahlakı (Kant), sonuççuluk (Bentham & Mill), erdem etiği (Aristoteles). Feminist Ethics. Neden etik davranmalıyız? |
|
|
11 |
Toplum sözleşmesinin doğası nedir? Siyaset kuramları. |
|
|
12 |
Adalet kavramı nedir? Toplumsal adalet kuramları: J. Rawls & K. Marx. |
|
|
13 |
Toplumsal Cinsiyet kuramları. Feminist Felsefeye Giriş. |
|
|
14 |
Çevre Etiği ve Hayvan Hakları Problemi. Türcülük. İnsanmerkezcilik. Derin Ekoloji Hareketi. Yeryüzü Etiği. |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Quiz |
1 |
1 |
1 |
Makale Yazma |
2 |
2 |
4 |
Makale Kritik Etme |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
7 |
5 |
35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
14 |
5 |
70 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Quiz için Bireysel Çalışma |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
144
|
|
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek