Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
1. "Yeni medya temel kavram ve uygulamalarını ve yeni medyanın çalışma alanlarını bilir.
2. Halkla ilişkilerin işlevleri, tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi ve fikir sahibidir.
3. Halkla ilişkilerin geleneksel ve yeni uygulamaları arasındaki farkları, bu gelişmelere yeni medyanın katkılarını tanımlayabilir.
4. Yeni medyanın tarihini, özelliklerini ve geleneksel medyadan farklarını kavramıştır.
5. Hedef kitleye ulaşmak için yeni medyanın kullanım şekilleri hakkında bilgi ve fikir sahibidir.
6. Yeni medya araçlarının halkla ilişkiler üzerindeki etkilerini bilir.
7. Yeni medya araçlarının halkla ilişkilerde kullanımına ilişkin kuramsal yaklaşımları bilir.
8. Yeni medyada yapılan halkla ilişkiler uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.
9. Geleneksel medya ve yeni medyanın etik açıdan değerlendirmesini yapabilir, olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirebilir. 10. Türkiye'de ve dünyada halkla ilişkiler uygulamalarında yeni medya kullanımı hakkında yapılan araştırmalar ve sonuçlarından haberdardır." |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Halkla İlişkilere Giriş ve Tarihsel Gelişim Süreci |
|
|
2 |
Halkla İlişkilerin Temel Özellikleri, Halkla İlişkilerde kullanılan araçlar, Reklam, Propaganda ve Halkla İlişkilerin Farkları, Halkla İlişkiler Programının Aşamaları |
|
|
3 |
Yeni Medya Kavramı, Tarihi ve Özellikleri |
|
|
4 |
Yeni Medyanın Geleneksel Medya Üzerine Etkileri,
Yeni medyanın ticari olarak kullanılışı, halkla ilişkiler alanına etkileri,
Halkla İlişkilerin Dönüşümü,
Yeni medyanın halkla ilişkiler alanında kullanımı |
|
|
5 |
Kurumsal İletişim ve Halkla ilişkiler
Yeni medya araçları ve halkla ilişkiler
Halkla ilişkiler uygulamalarında yeni medya araçlarının kullanımı |
|
|
6 |
Yeni Medya ve Mükemmel Halkla İlişkiler Modeli,
Mükemmel Halkla İlişkiler Modelinin Özellikleri,
Yeni Medyanın Mükemmel Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kullanımı |
|
|
7 |
Sosyal Medyanın Özellikleri, Halkla İlişkilerde Yeni Medya Kullanımı, |
|
|
8 |
Vize Yerine Verilen Ödev Soruları ve Ödevlerin Değerlendirilmesi |
|
|
9 |
Yöndeşme Nedir, Ortaya Çıkışı, Yeni Medya ve Yöndeşme, Türkiye'de Yöndeşme , Kurumsal Gazetecilik |
|
|
10 |
Yeni medyanın olası riskleri, dijital teknolojileri kullanan halkla ilişkiler uzmanlarının sahip olması gereken bilgi ve beceriler |
|
|
11 |
Diyalogsal Halkla İlişkiler yaklaşımı ve yeni medya, diyalogsal halkla ilişkiler nedir, yeni medyanın diyalogsal halkla ilişkilerde kullanımı, avantajları |
|
|
12 |
Diyalogsal Halkla İlişkiler İlkelerin ve yeni medyanın Türkiye’deki özel, kamu ve sivil toplum kurum ve kuruluşlarda uygulaması, bu konuda yapılan araştırma sonuçları |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
5 |
10 |
50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
5 |
10 |
50 |
Ev Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
125
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek